Kommentit (14)

Ilonpisara

Oli mielenkiintoista päästä lukemaan mieisairaalan suljetun osaston arjesta siivoojatytön mukana. Mielenterveys on todellakin kuin veteen piirretty viiva.

Kurlauspommi

Ylpeästi hullu -juttu kosketti. Itsekin syömishäiriöön teini-iässä sairastuneena ja itsenäistymistä pelänneenä sain vertaistukea sarjakuvataiteilija Viivi Rintasen avautumisesta. Jaksamista kaikille enemmän ja vähemmän hulluille tänäkin päivänä.

Sunshine

Työpaikka kiusaaminen oli helposti tunnistettavissa tuttavan työpaikan kanssa yhtä ahdistavaksi. Uskomatonta kuinka ihmiset käyttäytyvät toisia kohtaan etenkin työssä jossa nimenomaan tarvitaan edes jonkunlaista empaattista ja sosiaalista kykyä. Vielä on lukeminen kesken joten ne vähiten kiinnostavat on viimeisenä.

Kannelle 8

anuliini

Työpaikkakiusaaminen kosketti, olen itse samassa tilanteessa, jossa 27 vuotista kokemustani on mollattu, ammatinvalintaa epäilty, ja teen niin tai näin, aina on jotain huomautettavaa. 

Pääkirjoitus niin ikään oli mieleiseni ja Katariina Kyrölän kolumni  laihduttamisesta ilahdutti.

Vierailija

Paras juttu lehdessä oli Supermamma ja sisupussi;  Pekan äidin peräänantamattomuus,sitkeys  pahan onnettomuuden jälkeen olivat vaikuttavaa luettavaa.

Kansi ;7 ei erotu kovinkaan paljon muista kodin kuvalehden kansista

Hävetkää

Luin juuri KK20/2015 jutun työpaikkakiusaamisesta "En unohda yhtäkään sanaa". 

Hyvät ihmiset, naiset ja miehet, ai-kui-set! Joka kerran kun tällaisen tarinan lukee.... Jokainen meistä saa katsoa peiliin: miten on omalla työpaikallani? Muussa yhteisössä jossa olen mukana? Sivustakatsominen on pahinta, mitä voi tapahtua. Ei kai kukaan meistä vaan katsele hiljaa, kun tällaista tapahtuu? Tai jopa nyökyttele mukana? 

Hävettää lukea tällaisia juttuja, hävettää aikuisten ihmisten puolesta. Jutun "Merjalle", kiusatulle, toivon voimia ja hyviä vuosia.

Tiina

Ehdottomasti juttu "Ylpeästi hullu" Juttu kosketti minua syvältä-ja samoin Viivin kirja Mielisairaalan kesätyttö. Niin totta , niin omakohtaista ja koettua. Elämänmakuinen, tuskaisen pedanttinen tilitys siitä-kun ylisuorittaminen joka sektorilla ottaa vallan.

Katuva

Lehti n:ro 20 oli todella lukupaketti, kiitos siitä! Minua kosketti "ylpeästi hullu" -juttu. Viivin kommentti, ettei häpeä hulluuttaan, oli tosi tärkeä toteamus. Saman ajatuksen sain myös itse kesän aikana. Monesti lapsena koetut elämänolosuhteet synnyttävät mielenterveyden ongelmia (lievempiä tai vaikeampia), esim. Samin tarinassa. Miksi sellaisen pitäisi hävetä olemustaan, jota on kaltoinkohdeltu. Minua hävettää kaikki ne virheet, joita tein omien lasteni kohdalla.

Pekka Hyysalosta ei voi sanoa muuta kuin hieno juttu. Sekä kurpitsalyhtyjen uusi käyttö oli ihana, inhoan Halloweenia.

Lääkebisnes tappaa

Psyykeongelmia ja muita sairauksia, pidetään Suomessa yllä, puutteellisella perusturvalla. Aito terveydenhoito, kun alkaisi vahvasta perusturvasta, jokaiselle ihmiselle Suomessa.

älläässä

hämmästyttää kummastuttaa kodinkuvalehden paras juttu-kilpailuun osallitumisen estymisestä,vaikka päättymisaikaan on runsaasti????ja sitten kumminkin vanhat,ohimenneet kilpailut näkyy sivustolla monta kuukautta????

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat