Leenamamma

Tilanne on täysin tuttu alle kolmekymppiselle itselleni. Olin töissä, hyvässä avioliitossa, kahden lapsen äiti, ja yhtäkkiä tuntui kuin haahuilisin Siriuksessa. Nykyisin olen 40 vuotta vanhempi ja pidän elämästä ihan hurjasti.

Luulen, että se on joku biologinen juttu, hiukan niinkuin myöhemmin vaihdevuodet. Eli siis ihmiselle ominainen vaihejuttu, jota ei ehkä edes tarvitse analysoida pää höyryten. Tuntemukset menevät ohi ajan kanssa, luultavasti reilussa vuodessa. Asiantuntijan kanssa keskustelu varmaan vakuuttaisi sinutkin tästä asiasta.

Viisas tuttavani sanoo, että jos oma elämä on tyhjän tuntuista, pitää mennä auttamaan muita. Niin saat kiinni omista voimistasi ja pystyt olemaan aidosti kiitollinen siitä, mitä olet saanut itse. Ja autat monen ihmisen elämän kohti parempaa.

Kivaa elämää sinulle, ja keksi mieleisesi tapa lähteä avuksi. Ruokakassien pakkaajaksi leipäjonolaisille, vammaiselle keskustelukumppaniksi, nuorelle tueksi, johonkin aatteelliseen ryhmään? Hus, liikkeelle vaan, kohti uusia hyviä tavoitteita nyt, kun sulla on jo työ, koti ja ystäviä.

• ylös 2
  • alas 1

Kommentit (1)

Vierailija

Voi LUOJA! En kyllä yleensä tuppaudu näihin keskusteluihin. Oliko oikeasti todellinen henkilö vai provakatorinen kirjoitus?  Kai kasvamiseen kuuluu joku autiuden tunne. Hanki hyvä ihminen elämä!! Vaihda työpaikkaa,hanki lohtua uskonnosta,hanki harrastuksia, mene mukaan vapaaehtoistoimintaan. Saat myös vertailupohjaa omalle elämällesi. tarkastele kansalaisopistojen tarjontaa, opiskele. Jos olet laulutaitoinen- liity kuoroon. Hanki koira, jonka kanssa harrastaa-rauniokoiratoiminta,agility jne. Opettele ratsastamaan ja hoitamaan hevosia. Ala valokuvata. Vapaaehtoistyössä tarvitaan paljon ihmisiä- on yksinäisiä , vammaisia ja vanhuksia, jotka eivät yksin pääse edes ulos.

Itse muutuin terveestä vammaiseksi. Jouduin jättämään työni. Puoliso jätti pienten lasten kanssa velkaiseen asuntoon, eikä juurikaan osallistunut lasten hoitoon. Nyt lapset ovat aikuistuneet. Ystävät, tuttavat, sukulaiset häipyneet. Netti on mahtava väline-voi hoitaa asioita,katsella kuvia, lukea lehtiä ja artikkeleita . Ulos ja tapahtumiin pääsen vain harvoin.  Rahapulasta olen kärsinyt aina-mielihaluja, hankintoja voi toteuttaa harvoin. Kai kaikesta huolimatta in mentävä eteenpäin. Tervetuloa katsomaan ja vertaamaan omaan elämään! Kyllä elämän palo on vaan itsestä löydettävä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat