Sivut

Kommentit (18)

Tamare

Keski-ikä alkaa psykologian oppikirjan mukaan 25 v., kun opiskelut on päätetty, on perheen perustamisen aika, elämä vakiintuu.... Käsitys on ajalta, jolloin avioerot eivät tulleet liukuhihnalta, elämää oikeasti suunniteltiin, arvomaailma oli ihan toinen kuin nykyään. Nykyään lykätään lastensaantia myöhäisemmälle keski-iälle, erotaan kumppanista parin vuoden välein, on pätkätöitä ja ikuista uudelleen kouluttautumista. Enää ei aikuistuta oikeasti... Missä on aikuisen roolimallit lapsille, kun me aikuiset leikimme iPadeilla, läppäreillä, kännyköillä, ostamme valmista ruokaa kotiin, käytämme lapsia pikaruokaloissa ym, kuskaamme kyllä harrastuksiin, mutta emme itse harrasta lasten kanssa eikä lapsia voi ottaa töihin mukaan kuin harvat ja valitut maatalousyrittäjät... Ikuisia lapsia kaikki.

Kissy

Hanhaa tää on ihan puppua jokainen on niin keski iläinen tai vanha kuin haluaa.useammat oireet mitä tässä mainitaan on tullut vasta nyt 60v iässä ja kun hyväksyy itsensä sellaisena kun on niin voi olla iluisesti nuori.ikä on ainoastaan numero jos pitää itsestään hyvää huolta.?

Ikuinen teini

11. Kohtaa juuri selostin tänään lapsilleni kun menin lapsuuskooskini ohitse. Eivät voineet käsittää kohtaa "käskin myyjän laittaa markalla merkkareita ja kahdella lärkäliigoja". Ni miten muka myyjä laitto ...!???!

Biologialle ei voi mitään

Totuus nyt kumminkin on, että ihminen ei elä ikuisesti - eikä edes sitä 120 vuotta, joten 60-vuotiaaksi ehtinyt on jo auttamattomasti ohittanut elämänsä keskikohdan. Sitä kai se käsite keski-ikä ainakin ennen tarkoitti, ikävaihetta nuoruuden ja vanhuuden välissä?

Raksuraksu

Siispä päätellään tästä sekin, milloin on ylittänyt tuon iän eli mitkä ovat seuraavan ikävaiheen merkit? Millaisia tutkimuksia tästä on tehty?

Ton-to

Entä minä?

Oon reilu kolmekymppinen, fyysinen kunto on ok, elämä on vähintäänkin värikästä, mutta koen silti itteni henkisesti keski-ikäiseksi.  Vai onko se sitten tämä elämäntyyli... Tulokseksi tuli 18.

Punapää stadista vm.68

Luullakseni olet stressaavaa ihmistyyppiä, ei sen kummempaa. Hellitä ihmeessä tai kuolet liian nuorena sydäriin. Ei näitä edellä mainittuja kannata kelailla enempiä ja jos esim äännähdät jo nyt noustessasi jostakin ylös niin oisko kunnossa parantamisen varaa?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat