Tyttären kiukkua on vaikea jaksaa

Tyttären kiukkua on vaikea jaksaa

Lukittu

Mitä tehdä tyttären kanssa, joka saa raivareita äidilleen?Lue koko juttu

Kommentit (6)

Päästä aikuinen lapsesi lentämään pesästä eli sanot suoraan että "nyt riittää, En ole yhteydessä jos käytös ei muutu!!!".. Ja olet vastuussa vain omasta elämästäsi ja tuskin olette pariskunta, joten ET VOI PARANTAA TEIDÄN ELÄMÄÄ.. Vain omaasi :)

Tyttäresi on kokenut suuren menetyksen ja surun, on ehkä vihainen elämälle ja kaikki tuntuu epäreilulta. Kenties hän on myös masentunut ja ahdistunut. Tuskin olisi haitaksi, jos hän hakisi apua vaikkapa psykologilta. Raivon taakse kätkeytyy varmaankin suurta tuskaa, kaipausta ja huolta tulevasta. Toivottavasti ennen pitkää elämä alkaisi voittaa, voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei tarvitse sietää aikuisen ihmisten raiviokohtauksia. Hän elää jo omaa elämäänsä. Suosittelisin hänelle sururyhmiin menoa (voisit olla lasten ilona sillä aikaa). Masennus voi näyttäytyä vihamielisyytenä. Terveyskeskuslääkärin kautta saa lähetteen mielenterveystoimistoon, jossa voi keskustella psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa, ja saada psykiatrilta kenties lääkitystä pahaan oloon. Itseään on hoidettava itsensä ja lastensa tähden. Pillerit ovat hyvä väliaikaisratkaisu. Äitini ottaisin itse hieman etäisyyttä ja panostaisin omaan elämään - siihen voit vaikuttaa.

Nimimerkki Järkevä ratkaisu?

Hyvä nimimerkki.  Jaan tuskasi kanssasi siitä, että aikuinen tytär on hyljännyt minut, äitinsä, joka koko elämänsä ajan tärkeimpänä asiana on pitänyt perheenäidin roolia. Olen ollut niin hyvä äiti kuin vain olen voinut kuvitella. Nyt en ole tyttären kanssa samaa mieltä hänen suunnittelemastaan avioerosta, mistä hän suuttui ja katkaisi välit. Yritän pitää yhteyttä yllä tekstiviesteillä ja lastenlasten kautta. Olen täysin uupunut, pettynyt ja romahtamaisillani. En jaksa enää kuunnella raivoamista ja haukkumista. 

Pyydä tytärtäsi nimeämään tunteensa; viha, suru, pettymys, haikeus, rakkaus jne. Kerro, että voit kuunnellä häntä, mutta, ettet ole haukuttavaksi.

Kerro, että olet käytettävissä omien menojesi mukaan ja suo lapsellesi mahdollisuus itsenäiseen olemiseen. Jotta hän pääsee vaikka yksin jonekin.

Olisiko sururyhmä paikallaan?

Uskotko, että hänellä voi olla pelko myös sinun tai lapsien menettämisestä.

Kerro, että olet läsnä ja käytettävissä. Kirjoita vaikka kirjeenä.

Ihana kun olet olemassa.

Äiti.

Itsellä haasteita teinin kanssa, haistatteli juuri tänään hammaslääkärille ja kuvittelee elämän menevät kuin pumpulia vaan. Voi rakkaus, että meitä äitejä ajoittain koetallaan.

WOIMIA

Sano tyttärellesi suoraan: Nyt riittää! Sinun ei enää tarvitse sietää solvauksia ja raivokohtauksia. Pyydä häntä etsimään ammatttiapua kuten aikaisempi kommentoija neuvoi, ja pyydä käsittelemään asiat siellä. Hänellä pitää olla muita ystäviä kuin sinä, muutenhan tilanne ei ole normaali. Lasten ja vanhempien välien pitäisi olla toisia tukevia. Kuka meitä muuten tukee, jos ei oma perhe tue.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat