Tavaran aika on ohi

Lukittu
Maria Laitinen on Helsingissä asuva 42-vuotias ammattijärjestäjä ja kolmen lapsen yksinhuoltaja. Hänen paheensa ovat huivit, joita hänellä on 23 kappaletta.

Tarpeettomasta luopuminen tuo aikaa, rahaa ja rauhan, sanoo ammattijärjestäjä Maria Laitinen.Lue koko juttu

Tavaran aika on ohi

Kommentit (11)

"Nyt kodit ovat täynnä ja ihmiset kyllästyneitä tavaraan. He seisovat tavaramaailman raunioilla ja huomaavat, ettei se tuonutkaan onnea."

Iän kaiken on hoettu, ettei raha tai materia tuo onnea. Se varmaan pitääkin paikkansa, etenkin kun tietty perustaso on saavutettu. Mutta valitettavasti ihmiset eivät usko ennen kuin kokeilevat...

oikein hyvä artikkeli. minulla oli noin 20 vuotta noin 40 m2 varasto. vuosien aikana se täyttyi kunnes se irtisanottiin talon remontin vuoksi. se oli paha päivä. varasto oli jo vuosia pitänyt raivata noin 70% tavarasta oli poisheitettävää. nyt työ oli tehtävä 2 kk. aikana. ja jäljelle jäävälle löydettävä uusi sijoitus paikka. homma oli rankka, mutta palkitseva. nyt kun se on tehty on kevyt olo. osa tavarasta on nyt autotallissani tilaa viemässä. ne on menossa kirpputorille. olen tosin nyt tajunnut ettei niitä sieltä kai kukaan osta. joten nekin pitäisi hoitaa muualle. nyt odotan lämpimämpiä päiviä että tallia on mukavampi raivata.

• ylös 14
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen maalla asuva mummeli. Meillä toimii varastona vanha aitta. Sinne toimitetaan niin pieneksi jääneet vaatteet kuin kelpaamattomat vaatteet. Olen kyllä sanonut, etten enää vauvan vaatteita tarvitse, mutta niin ne vain meiltä löytyvät. Ihana "kotikirppis". Mutta auta varjele jos jotain heität pois, sitä just seuraavaksi joku kaipaa. Sitten joskus kun minua ei ole, joku tyhjentää, tai sitten ei.....

Katsoin eilen TV1 Inhimillinen tekijä: "Kuolemanrajakokemus muutti elämän". Haastattelussa eläköitynyt anestesialääkäri ja "kuolemansairas" ent. markinointijohtaja kertoivat mm. että rajan takana oli uskomattoman hyvä olla ja palautuminen tähän elämään asetti arvot uusiksi: Rahan, tavaran ja omaisuuden kerääminen ei enää kiinnosta :)

Sain jo kertaalleen tavarani vähennettyä ja oli jo aika autiota. Sitten rakastuin ja tuli mieluinen mies. Hamsteri joka haluaa säästää kaiken. :) Pikkuhiljaa taitaa mieskin nyt 15vuoden jälkeen olla valmis luopumaan kaikenmaailman tavaroista

Timanttinen kirjoitus, ja juuri kuin itselleni tarkoitettu :-D. Olen hieman haikeana kääntänyt selkäni nuoruudelle. Keväällä tulee mittariin 37-vee, ja se on kuulemma varhaista keski-ikää jo. Ensimmäisen perheeni perustin parikymppisenä, eron jälkeen uusi perhe syntyi nelisen vuota sitten. Nyt on teini, uhmis ja mies. Sekä minä, ja tolkuttomasti tavaraa. Koska ne alkoivat ahdistaa? Romut. Olisko ollut viime vuonna, kun yht`äkkiä aloin tehdä jätesäkkirullani kanssa täsmäiskuja kaappeihin ja kellariin. Kaupoissa pyöriminen ja turhanpäiväinen shoppailu menetti hohtonsa. Nykyään haen kaupoista sen minkä tarvitsen, ja vaikka kirppiksillä tulee tapettua aikaa, ei mukaan välttämättä tartu mitään. Pitkään aikaan en ole nähnyt vaatetta, jota hinkuisin itselleni hillittömästi. Kaappi on piukeana entisiäkin, ja Jumalan armosta päälleni sujahtavat samat kuin parikymppisenäkin :-D. Ostaminen ei ole enää hauskaa. Omistamisesta on tullut ahdistus. Nuuskamuikkunen on oikeassa ;-). Tavaraturva on harha, todellinen turvallisuus tulee ihan muualta. Piste kulutukselle ja katse kohti viisaampaa huomista!

• ylös 50
  • alas 11
MinnaHV

Suomalaistettu ajatusmaailma KonMarin henkeen. Luin KonMarin kirjan Lokakuun alussa ja siitä inspiroituneena aloitin vaatekaappini ruotimisen. Siinä huumassa törmäsin lipaston jalkaan ja seurauksena oli murtunut keski(!)varvas.
Malttia siis kanssakarsijat!

Kaisa

Huh. Onneksi on tältä(kin) ongelmalta välttynyt.

Tavaran paljous vie minusta voimat. Kun menee kirpparille, krääsäkauppaan, ostoskeskukseen jne, niin hetkessä voimat katoaa. Tämän kun tietää, niin hyvä kiertellä kupat kaukaa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat