Tulossa kolmas tyttö

Tulossa kolmas tyttö

Lukittu

Mitä vastata ihmisille, jotka harmittelevat, kun perheeseen syntyy taas tyttö?Lue koko juttu

Kommentit (20)

tosi törkeää tommonen! sanoisin vaan että eikös pääasia ole että lapsi on terve ja ettei sukupuolella ole väliä.sanoisin "eikös tuo ole mielestäsi vähän turha kommentti, ajattele miltä lapsesta tuntuisi jos joku sanoisi sinulle noin" lapsihan tuntisi itsensä eitoivotuksi, ja sehän vasta itsetunnonkehitystä haittaisi

Tee vastakysymys: olisiko asia silloinkin huono, jos olisi tulossa kolmas POIKA? Tätä on nimittäin olemassa. Jos isä ei pojattomuuttaan sure, niin muut kyllä - näköjään ilman tyttäriä kyllä pärjää, mutta voi voi, jos ei ole edes yhtä poikaa perheessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun meille syntyi neljäs tyttö, kuittailin ihmisten kauhistelut, että mieheni ei ole mikään sekatyömies ja saadaanhan kierrätettyä varmasti kaikki vaatteet kunnolla loppuun. Viides lapsemme oli poika ja olinkin suorastaan aluksi shokissa, kun olin niin varautunut tyttövauvaa. Rakkaita ovat kaikki viisi, sukupuolesta huolimatta :)

Sä voit vastata: "Kyllä kullalla aina hopeaa saa!" Noin sanoi joskus oman kotikyläni lääkäri, jolla oli kaksi tytärtä. Muistan vieläkin, vaikka olin lapsi, kun kuulin sivusta tuon keskustelun. Itselläni on kaksostytöt :)

Ei kannata välittää kommenteista.Minulla on myös 3 tyttöä ja kaikki yhtä tärkeitä ne on sukupuolesta tai terveydestä riippumatta.Joskus saattaa myös saada sairaan lapsen että onhan se loukkaavaa minun mielestä sanoa " kun on terve vaan " kaikki jotka tänne synnymme on saaneet tarkoituksen ja tehtävän täällä.Ja ajan kuluessa kukaan ei enää sano ai teillä on vaan 3 tyttöä.On mahtavaa olla 3 prinsessan äiti kun monet ei saa ollenkaan lapsia.

Neljän tyttären äiti täälläkin.  Kun ensimmäinen tyttömme syntyi, sanoin leikillisesti miehelleni että minä teen sitten vain tyttöjä-- ja sen lupauksen pidin ;-).  Mieheni on sanonut että olisihan se ollut kiva nähdä millainen poika olisi ollut, mutta ei sen enempää. Lisäksi hän tuntuu saavan positiivista huomiota neljän tytön isänä

Anopin ja lähiympäristön kanssa on sitten ollut hankalampaa. Kun neljännestä lapsesta oli kerrottu anopille, samana päivänä lähikaupan kassa onnitteli minua raskaudesta, ja kertoi anoppini sanoneen että kyllä se nyt varmasti on poika niin voimme lakata yrittämästä. Mieheni kummitäti opetti esikoiselle toisen tytön ristiäisissä jotain versiota Ystävä sä lapsien - virrestä sanoilla "siunaa Jeesus äitiä ja  isää, anna pieniä poikia lisää."...  ympäristö tuntuu kuvittelevan että meillä on monta lasta sen takia, että yritimme poikaa.

Itse olen tyytyväinen tytärparveeni. Laueskelen lasteni huviksi " Rouva Hulda Huoleton, neljän tytön äiti on....."   

nimimerkki " Hulda" 

Minun mielestäni tuo "täytyy vissiin antaa pois" oli hyvä! Voisi siinä keskustelukumppanin naama venähtää :D

t. yhden tytön äiti, joka ei enempää lapsia (toiveista huolimatta) saa

Hei, ei muuten ole kiva sekään kommentti, että pääasiahan on, että lapsi on terve. Sillä  vauva ei välttämättä ole terve - eikä siihenkään yleensä voi itse vaikuttaa. Parempi olisi jättää kaikki turhat taivastelut pois ja iloita uudesta elämästä, olipa vauva kumpaa sukupuolta tahansa tai vaikkapa hermafrodiitti, terve tai vammainen.

Lapsi on lahja ja sitä ei kaikille valitettavasti suoda. Aivan tyhjäpäiden junttien vanhanaikaisia horinoita ovat jutut poikaperillisistä. Jätä ihmeessä kommentit aivan omaan arvoonsa ja nauti kaikista ihanista lapsistasi täysillä. Muista vaikka niitä monia, jotka olisivat onnellisia, jos saisivat edes sen yhden lapsen!

Meillekin syntyi kolmas tyttö ja tätini sanoi minulle: voi voi kun ei nyttenkään onnistunut! Aivan törkeä lause naisen suusta.Olin lapsistani niin onnellinen kuin olla voi,enkä vaihtaisi heitä muihin.Kyllähän tytöt sitten poikia toivat perheeseen,kolme vävyä ja neljä yhdeksästä lastenlapsistani on poikia.Kaikki rakkaita minulle. Kaija

Minulla on myös kolme tyttöä, kaikki yhtä toivottuja.Mieheni sanoi että hän on ammatti eikä sekatyömies.Minulla oli tapana sanoa että saa niillä tytöillä ottopoikia ja niin on käynyt ,kolme mukavaa vävyä olen saanut..Nämä vastaukset kun annoimme pojan teko kyselyt loppuivat. Muuten jos on pelkkiä poikia kyselläänkö koskas on tytön vuoro ?

äiti 55

Ei kaikilla ihmisillä muutenkaan ole kaikkea, ja jokainen ihminen on ennen kaikkea persoona. Parhaimman palveluksen teet lapsellesi, kun olet itse iloinen ja ylpeä pienistä tytöistäsi ja annat sen näkyä. Prinsessa kerho kyllä ansaitsee sen! Asiattomat kommentit eivät loukkaa vain vauvaa, vaan helposti myös vanhempia ja isompia lapsia. Itselläni kaikki lapset ovat poikia, ja tyttöjen kyselijöille sanon, että uskon tyttöjen kyllä meille tulevan, kun pojilla on niin kauniit silmät. Sanon lapsilleni usein, että arvostan ja rakastan heitä juuri sellaisina kuin ovat. Olemme keskustelleet myös ihmisten kommenteista, ja kuten sanoin, kyllä lapsetkin niistä pahoittavat välillä mielensä. Kumpa nämä huomauttelijat vielä oppisivat, että jokainen elämä on lahja, josta iloitaan sellaisena kuin se saadaan! Älä anna minkään pilata omaa ja perheesi iloa uudesta vauvasta!

Mullakin kun oli 3.tyttö tulossa,anoppi jo "uhkaili" ettei viitsi matkan takaa tulla ristiäisiin jos ei ole poika. Sepä kertoi sanojasta jo AIKA  paljon. Kun sitten vuosien päästä oli poika tulossa,en kertonut hänelle koko perheenlisäyksen tulosta ennenkuin h-hetkellä,siinäpä pieni kosto höpsöistä puheista. Viiden samaa sukupuolta olevan lapsen kaverini yllättäen "vihastui" meille kun saatiin kahta sukupuolta ,ihan kuin oltais se muka itse saatu valita. Tosi tökeröä käytöstä mielestäni sekin.

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 07:29"]

sanoisin vaan että eikös pääasia ole että lapsi on terve ja ettei sukupuolella ole väliä.sanoisin "eikös tuo ole mielestäsi vähän turha kommentti, ajattele miltä lapsesta tuntuisi jos joku sanoisi sinulle noin" lapsihan tuntisi itsensä eitoivotuksi, ja sehän vasta itsetunnonkehitystä haittaisi

Miltähän sairaasta lapsesta sitten mahtaa tuntua? Tai sairaan lapsen vanhemmista?

3 x äiti myöskin

No ei tuo "pääasia että on terve" kommenttikaan aina kaikkein paras ole. Meidän lapsi ei ole terve. Sairaus ei näy päällepäin ja harva ulkopuolinen siitä tietää. Vaikuttaa silti paljon arkeemme. Mutta ihan yhtä rakas on tämäkin lapsi kuin terveet sisaruksensa.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat