Jouluhaaste 2: Mikä on ollut paras saamasi itse tehty joululahja?

Jouluhaaste 2: Mikä on ollut paras saamasi itse tehty joululahja?

Millainen on ihanin koskaan saamasi joululahja, jonka joku on tehnyt omin käsin? Lähetä kuva lahjasta tai kuvaile sitä, ja osallistut KK:n toiseen jouluhaasteeseen.  Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
eine mäkinen

kaikesta ihanimmat ja parhaimmat olivat joka vuosi uusi mummon kutoma neule joka tuli yllärinä ! meitä serkuksia on siis kuusi ja joka vuosi sitä kyllä odotti ettäs minkälainen tällä kertaa ? ja ainahan ne olivat super ihanat ! kyllä siinä mummolla riittänyt töitä koko vuodeksi aina kerrallaan sekä suunnittelua ja kutomista ! mahtavaa aikaa !

vaukku

Paras saamani itsetehty joululahja on vuonna 1974 kälyltäni saatu neulepuikkosäilytin. Se on tehty tikatusta, ohuesta punaruudullisesta toppakankaasta ja kantattu valkoisella kanttinauhalla, josta myös päät jätetty pitkiksi rullallekiertämistä ja solmiamista varten. Sisäpuoli on kokonaan punainen ja sinne on tehty 10 erikokoista taskua, taskunsuut siististi valkoisella kantattuna pitkille puikoille, sukkapuikoille, pyöröpuikoille, virkkuukoukuille ym. tarvikkeille kuten esim. kerroslaskijoille.  Tämä pussi oli alkujaan aika lituska, vaikka aina olen ollut innokas neuloja ja virkkaaja. Ainakin parikymmentä vuotta tuo puikkopussi on pullistellut oikeastaan jo ihan yli äyräittensä ja nauhatkin ovat jääneet lyhyeksi katkeiltuaan - vaan toimii edelleen ja on ihan viikottaisessa käytössä - kiitos Anja!

Tämän kauniin lasiin itsetehdyn kynttilän sain joululahjaksi viimejouluna, pohjalla on kauniisti hiekkaa sekä simpukoita kynttilässä koristeena. Myös lasi on koristeltu ulkoapäin kauniisti. En ole raaskinnut kynttilää vielä polttaa, mutta varmaan tänäjouluna. Lahja on niin kaunis.

Paras itsetehty joululahja on ehdottomasti ollut rakkaan pikkusiskoni tekemä hame minulle. Hän teki sen minulle kun olimme vielä molemmat ala-asteella. Hame on upea ja hyvässä säilytyksessä, vaikka ei enää menekään minulle. :)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat