Päästä irti negatiivisuudesta

Lukittu

Miksi toisista tulee iän myötä negatiivisempia, toisista positiivisempia?Lue koko juttu

Päästä irti negatiivisuudesta

Kommentit (2)

Olen itsestäni huomannut, että välistä on negatiivinen ja pessimismiä ilmassa. Kun sen tiedostaa ja ajattelee positiivisesti, niin synkkyys katoaa kummasti. Se on oman mielen ja tunteen hallintaa. Oma väsymys lisää kielteistä ajattelua.

Negatiivisuus on tapa

Negatiivisuus on ennen kaikkea tapa. Vanha sanonta sanoo, että niin makaa kuin petaa. Jos lähtee valituksen tielle, ei loppua tule.

On tietysti kovia kohtaloita ja jotkut joutuvat kärsimään niin paljon elämässään, että valituksen ymmärtäisi. Mutta useimmiten pahimpia valittajia eivät ole ne, joilla siihen olisi todellista syytä.

Suurin osa minun tuntemistani valittajista on herkkähipiäisiä prinsessa ja herne -tyyppejä, joiden lämän käyntivoima tuntuu olevan valituksessa.

Omaa valitustaan ei ihminen useinkaan huomaa. Siitä on tullut olemisen normaalitila. Sellaisessa tilanteessa tarvitaan "peiliä", toista ihmistä, joka ystävällisesti ja rakkaudellisesti osoittaa valittamisen. Jos ja kun valittaja tiedostaa oman tilansa siitä voi parhaassa tapauksessa lähteä liikkeelle kasvuprosessi ja valitus loppuu tai ainakin vähenee. Olen nähnyt sellaisen tapahtuvan.

Useimmiten valittaja ei kuitenkaan huomaa omaa tilaansa ja loukkaantuu. Pahimmassa tapauksessa peiliksi asettuminen voi olla ystävyyden loppu. Mutta jos ei kestä valittavaa ystävää, ei siinä suurta vahinkoa tule kuitenkaan.

Some on täynnä kaikenlaisia positivisuuskampanjoita. Samanlaista meininkiä arkeen. Positiivisuushaasteen voi tehdä itselleen joka aamu ja pistää sen täytäntöön ensimmäisen vastaantulijan kanssa.

Nimim. Peili kertoo totuuden

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat