Kuinka saada mies siivoamaan?

Kuinka saada mies siivoamaan?

Lukittu

Äidin passaamasta pojasta on tullut siivoton aviomies. Mitä tehdä?Lue koko juttu

Sivut

Kommentit (24)

Joo, ei pysty korjaamaan enää tilannetta... Vanhalle koiralle on todella vaikea opettaa uusia temppuja -sanonta pitää tässä niin paikkansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt puhutte pötyä! Minunkin mieheni on äiti pilalle passannut, kuorinut omenatkin valmiiksi täysikäselle vauvalle. Mutta nyt kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen mies siivoaa ja tykkää laittaa ruokaa, koska ei ole saanut kotonaan aikaisemmin tehdä. Älkää nalkuttako, että "miksi sinä et voi IKINÄ tehdä mitään", vaan kertokaa miten mukavaa olisi, jos asioita voisi tehdä tasapuolisesti. No, kippasin minäkin kerran nuoren herran kaikki lattialla lojuvat ryysyt ja tavarat parvekkeelta alas, kun meni hermot... Sen jälkeen ei ole tarvinnut, keskusteltiin asia halki ja molemmat ymmärsivät toistensa kannan.

Hyvä aloittaa jo lapsesta asti eli opettaa pieniä askareita ja lisäten iän myötä vastuuta. Se on myös rakastamista, kun antaa vastuuta ja luottaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän :) Ja paras aikuisena kehua ja toivoa, että voisiko yhdessä tehdä ennenkuin nalkuttamalla :)

Ei tuollaista urpoa kannata katsella. Lähtökohdat aika heikot jos ei kertomatta eikä kerrottuna tajua että kodista pidetään huolta yhdessä. Eikä tuossa auta mikään "olisi mukavaa..." Kyllä hän ne siivoisi jos ymmärtäisi ja olisi kiinnostunut toiden mukavuudesta. Ilmeisesti muuttanut suoraan kotoa luoksesi.

1989 syntynyt mies

Minun mieheni siivoaa ajoittain, kun joudun olemaan poissa. Sitten kun olen kotona, alkaa taas kotipalvelu. Olen jättänyt likaiset sukat lattialle enkä suostu ottamaan niitä viikkoihin. Likapyykkikori on saatavilla aina. Mutta pata kattilaa soimaan: minun työni ovat usein esillä isosti...

Helli

Saman asian kanssa kamppailen minäkin aika-ajoin. Huomaan, että väsyneenä ja nälkäisenä hermo menee herkemmin. Mies siivoilee kotona vaihtelevalla menestyksellä ja jälki on sitten mitä on, eli jokatapauksessa joudun vielä kertaalleen käymään läpi hänen siivoamansa. :P Itse yritän psyykata itseäni niin, että olen kuitenkin löytänyt sen ns. täydellisen puolison ja että miehet nyt eivät vain ole siivousihmisiä, se on fakta. Lisäksi ajattelen aina, että millaista elämä olisi ilman häntä ja tulen siihen tulokseen, että siivoilen kyllä ihan mielelläni myös hänenkin jäljet =D Hänessä on paljon hyvääkin! Kuvittelen olevani kodin valtiatar ja siisti koti on minun valtakuntani.

kehumalla lapsikin oppii

Oliko tämä piilevä vika vai nähtävillä? Jos tämä on miehen ainoa vika onnittelen sinua, olet saanut syliisi vähävikaisen hedelmän. Kehu häntä aina, kun hän tekee pienenin eleen siivoukseen päin ja kerro hänelle päivittäin miksi hän on mielestäsi ihana.

Vierailija

Voi ihanuus kun ei tarvi miettiä tuollastakaan asiaa, mielelläni siivoilen kaksi kertaa viikossa vain ja ainoastaan lapseni takia, miehiä täss'  mailmassa tarvita yhtään mihinkään, katoaisi mailmankaikkeuteen, niin olisi hyvä.-

Hely

En ole koko 32 yhdessäolovuotemme aikana antanut mieheni siivota. Arvostan häntä niin paljon etten anna hänen tehdä sitä. Minä huolehdin kodin ja mieheni autoon kuuluvat asiat. Meillä ei ole koskaan töistä riidelty. Olen luonteeltanikin palvelevainen, haluan palvella ja passata. Mies kiittää joka kerta kun olen siivonnut yms. vaikken sitä häneltä vaadi.

Vierailija

Hyvä Hely, aika epätasaisesti tuo kyllä menee. Autoon liittyviä asioita ei takuulla riitä joka päiväksi, mutta kodin siistimistä tarvitaan päivittäin. Tiedän tämän, koska hoidan itse oman autoni "asiat", niitä nyt on harvoin, vaikka auto on vanhakin. Takuulla ei teillä riidellä töistä, jos teet vapaaehtoisesti kaiken miehelle valmiiksi. Miehet ovat mestareita hankkimaan itselleen etuoikeuksia ja pitämään niistä kiinni.

Roolit sekaisin

Meillä mies  siivoaa enemmän kuin minä. Lisäksi hän on se nalkuttava osapuoli. Meidän perhe-elämä on lähellä Ou nou-sarjan sketsejä. En tiedä missä vaiheessa tämä alkoi, olemme olleet yhdessä kohta 20v. Alussa teimme suurin piirtein saman verran ja yhdessä, lapsen myötä minun siisteysstandardit laskivat ettei muutama sukka siellä täällä haittaa ja tärkeintä on antaa lapselle aikaa. Miestä haittaa ne sukat joten hän siivoaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi ihanuus kun ei tarvi miettiä tuollastakaan asiaa, mielelläni siivoilen kaksi kertaa viikossa vain ja ainoastaan lapseni takia, miehiä täss'  mailmassa tarvita yhtään mihinkään, katoaisi mailmankaikkeuteen, niin olisi hyvä.-

Miten se lapsi on saanut alkunsa, pyhästä hengestä? 

kompormissi

Olisiko yksi vaihtoehto että pyydät että puolisosi tilaa kotiinne siivouspalvelun vaikkapa kerran tai pari kuukaudessa tekemään täyssiivouksen. Näin molemmat osallistuvat siivoamiseen jotenkin. Mies maksamalla siivouksesta ja sinä järjestelemällä päivittäin pienempiä asioita.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat