Tunnolliset nääntyvät töihin

Tunnolliset nääntyvät töihin

Lukittu

Pomo ei huomaa lusmuilijoita, ja työt kasaantuvat tunnollisten tehtäviksi.Lue koko juttu

Kommentit (4)

Viisas ei aina vaikene

Liike-elämässä tulosta seurataan tarkasti. Ainakaan meillä tuollainen laiskottelu ei onnistuisi. "Turhautuneen" tarina on selvästi julkiselta sektorilta, joss eletään annetulla budjetilla.

Minun mielestäni laiskottelijat pitäisi laittaa töihin. Varmasti teillä on palavereita tai kokouksia, jossa töitä jaetaan ja seurataan. Sopivasti asetetut kysymykset työmääristä ja aikaansaaduista tuloksista paljastavat totuuden.

Nimim. Kaikkien etu

Olipas paljon tuttua kirjoituksessasi. Tuollainen tilanne itselläni töissä yksityisellä hoitoalalla. Välillä ihmetyttää aikuisten ihmisten työmoraali.

Nimim. Hanskat tiskiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olisi itsesi kannalta hyödyllistä joskus sanoa suoraan, ettet voi ottaa määrääsi enempää töitä vastaan. Esimies tai muutkaan työntekijät eivät ole ajatustenlukijoita. Jos aina mukisematta otat työtehtäviä lisää ja lisää vastaan, ei kukaan voi tietää että uuvut.

Tiedän tämän kokemuksesta, olin ennen jees-nainen, "kaikki käy, juu minä voin hoitaa" oli yleisin lauseeni kunnes uuvuin täysin. Työt jäivät tekemättä, masennuin ja silloinen esimieheni ei osannut ottaa tilannetta hyvin vaan syyllisti minua entisestään tekemättömistä töistä sen sijaan, että olisi selvittänyt miksi aiemmin tunnollisesti työnsä tehnyt jäi jälkeen töistään.

Ei kannata seurata sivusta hiljaa ja surkutella. Pitää voida ja uskaltaa sanoa ääneen: "En jaksa enempää, olen uupumisen rajamailla, eikö joku muu voisi ottaa hoitaakseen". Jos työyhteisössä ei ole tällaiselle tilaa, silloin kannattaa harkita sairaslomaa tai jopa irtisanoutumista. Työn takia ei kannata itseään tappaa tai terveyttään uhrata. Uupumuksesta selviäminen vie kauan ja sen tuoma häpeä kulkee olkapäällä pitkään.

Nimim. Aiemmin tunnollinen, nykyään uupumuksesta selviytyjä

Aisopoksen satu muurahaisesta ja heinäsirkasta on tuttu. Muurahainen raataa kesän, heinäsirkka soittaa kesän. Tulee talvi, muurahainen menee pesäänsä, heinäsirkka kuolee pakkaseen. Uusi versio: Muurahainen raataa kesän, heinäsirkka soittaa. Tulee talvi, muurahainen menee pesäänsä, heinäsirkkaa ei näy. Tulee kevät. Muurahainen tulee pesästään, pesän viereen ajaa heinäsirkka hienolla avoautollaan, oli ollut etelässä soittelemassa talven. Muurahainen toteaa, että haista sinä Aisopos pitkä...

Meitä on monenlaista raatajaa, osa tekee, osa soittaa, luontonsa mukaan.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat