Kommentit (6)

Somesosiaainen

Olen ollut aika liberaali Fb-kaveruuksien suhteen. Nykyään kyllä tsekkaan ensin tuntemattoman pyytäjän kaveripiiriä ja vähän sitä, mitä hän päivittää. Jos on odotettavissa "kosintoja" Atlantin takaa, ohitan.
Monia hyviä nauruja olisi jäänyt saamatta, jos olisin ollut kovin kriittinen. Lisäksi pidän hyvänä sitä, että Fb-kavereihini kuuluu hyvinkin erilaisia ihmisiä - ehkä se vähän ohentaa oman kuplani seiniä (fundamentalistikristitty - ateisti; kokoomusyrittäjä - vasemmistovaltuutettu; Israel-päivityksiä jakeleva - juutalaisia mereen toivottava Palestiina-ystävä; vihreä vaikuttaja - ankara mamukriitikko). Kokemus on avannut silmiä.

Elämän ruuhkavuodet

Sama elämäntilanne: vanhat vanhemmat tarvitsevat paljon apua, nuorimmat lapset mm. treenikuljetuksia, vanhoillekaan ystäville ei tahdo riittää aikaa.
En ole ottanut "vieraita ihmisiä" FB-kavereiksi. Jos tapaan kaveripyynnön jättäneen ihmisen myöhemmin, olen oma itseni. Kutsuihin vastaan ystävällisesti, etten valitettavasti pääse.

Vierailija

Kyllä minäkin hyväksyisin FB-ystäväksi, säätäisin yksityisyysssetuksia tai muokkaisin kaverilistoja tarvittaessa niin etteivät vieraammat ihmiset näe kaikkia kuviani tai päivityksiäni. Kutsuihin vastaisin rehellisesti että en valitettavasti ehdi.

Ei tarvitse suostua

Itse en hyväksy yhteistyökumppaneita yms Facebook-ystäviksi, käytän Facebookia vain yksityishenkilönä. Työni on samantyyppistä ja olen vetänyt siihen tiukan rajan kenen kanssa olen tekemisissä vapaa-ajallakin.

Pahin virhe on selitellä asiaa. Jos joku sanoo että "Laitoin sulle Facebook-kaverikutsunkin", vastaan siihen jotain "Aijaa, pitääpä tarkistaa asia."
Jos joku kutsuu tapahtumiin joihin en halua osallistua, vastaan että "Kiitos, kuulostaapa mielenkiintoiselta. Palaan asiaan."

Kaisa

Olen itse säätänyt facebook asetukseni niin, etteivät edes kaverien kaverit pysty pyytämään minua kaverikseen. Monet luulevatkin, etten ole facebookissa ollenkaan. Jos joku ehdoin tahdoin kinuaa kaverikseen, suostun, mutta sanon etten juuri päivitä facebookia ja muokkaan asetukset siten, ettei hän näe päivityksiäni.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat