Poikapuoli lusmuilee

Poikapuoli lusmuilee

Lukittu

Voiko äitipuoli puuttua asiaan, kun nuori aikuinen vain hengailee kotona, eikä hae töitä?Lue koko juttu

Kommentit (3)

Äitipuoli minäkin

Minulla on myös kokemusta mieheni pojan äitipuolena. Hän asui meillä jonkin aikaa kun hän lähestyi aikuisikää. Vaikka meillä ei ollut suuriakaan ongelmia tulla toimeen, kiinnitin huomiota siihen kuinka miehelleni oli tärkeää saada olla paljon poikansa kanssa. Poikapuoleni oli harvoin äitinsä luona, joten hän piti isänsä perhettä kotinaan. Ajattelen sinun tilannettasi.  Olisiko niin, että miehesi ei saa tai halua laittaa poikaansa ruotuun, ettei tämä lähtisi kodistanne ja jättäisi isäänsä ikävöimään? Miehellesi tekisi hyvää ajatella nyt poikansa parasta ja opastaa hänet itsenäiseen elämään.  Eräs keino, jota sinä voisit kokeilla on tehdä kotiisi työjärjestys, jossa kotityöt jaettaisiin kaikkien kesken.  Tämä voisi avata poikapuolesi silmät, ettei elämä ole lorvimista vaan itsenä eteen työskentelyä. Ehkä hän alkaisi pikkuhiljaa järjestää muuttoa omaan asuntoon ja sitä kautta hankkisi töitä.  Kaikkea hyvää ja voimia sinulle!

3 pojan eronnut mutta onnellin...

Ole huoleti,äläkä anna asian pilata hyvää parisuhdettanne.

Poika on vetänyt itsensä tiukille kun käynyt koulun loppuun kiitettävästi ja nyt tulee takapakkia,eli ns.mehut loppu.Tietysti meistä aikuisista se tuntuu oudolta että nuori ihminen väsyy niin helposti tai vähästä mutta nuori väsyy eri asioista tänä päivänä kuin ennenvanhaan.Ympäristö ja maailma väsyttää tänä aikana eri tavoin.

Voin kokemuksesta sanoa että tuo vaihe menee ohitse.Jos alkaa itse hermoilemaan ja huutamaan ja pitämään saarnaa nuorelle,pahentaa vaan tilannetta ja välejä.Asiallinen keskustelu tuottaa tulosta.Eli voi kysyä että mitä olet nyt ajatellut tulevaisuudessa tehdä kun ei voi vaan jäädä olemaan loppuiäksi.Voi itse sitten sanoa että huilaa nyt ja mieti rauhassa,kyllä se ahaa elämys tulee sitten kun kiihkein seurustelukin muuttuu arkisemmaksi eikä vie kaikkea voimaa ja intoa muusta elämästä.

Toi vaihe kun koulu on käyty ja ns.Vapaus koittaa ja sitten vielä seurustelun huuma,saa nuoren ihmisen pään niin sekaisin että muuta ei mieti,ei tulevaisuutta eikä muita läheisiä ihmisiä tai mitä ne ajattelee.Sitä siinä hormoonihuumassaan vaan on ja touhuaa kaikkea ilman järkevää etappia tai suunnitelmaa.

Itse toimin tällä tavalla ja tulos hyvä. Tällä hetkellä pojalla oppisopimuspaikka ja muutenkin suht tasapainoinen nuorimies ja tulevaisuuteen positiivisesti katsova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
world is bigger than Finland

Potkua vaan takapuoleen ja varatkaa  pojalle matka Intiaan tai Afrikkaan orpokotiin auttamaan. Siella elaman arvot selkeavat, maailma avartuu ja nayttaa myos hyvalta paperilla .........Nuoruus on tarkoitettu elettavaksi! Ehka pojan likka kaveri voisi innostua tasta asiasta ja vois auttaa sohvaperunan liikuttelussa ja jopa itsekin motivoitua lahtemaan jannalle matkalle. Miehesta en tieda,Sinulle tosi  vaikea tilanne, mutta ala anna sen tuhotata sinua ja avioliittoasi. Kylla tamakin teini ja nuoruus vaihe loppuu ja nuori saadaan loppujen lopuksi ulos ovesta ja omille jaloilleen. Jos ei muu auta niin hanki lapsenvahti ja lahde itse Afrikkaan ja Intiaan ja ota ukko mukaan tuuletuttumaan !

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat