Jouluhaaste 3: Tee hyvän joulumielen teko ja kerro siitä tässä

klo 10:00 | 19.11.2015
Mitä olet tehnyt joulumielen nostattamiseksi? Kerro siitä tässä ja olet mukana upeiden palkintojen arvonnassa.Lue koko juttu
Mitä olet tehnyt joulumielen nostattamiseksi? Kerro siitä tässä ja olet mukana upeiden palkintojen arvonnassa.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
Aikoinaan, kun menimme edesmenneen mieheni kanssa salaa naimisiin,niin ilmoitimme tapahtumasta ystäville glögikahvittelun merkeissä.Joka vuosi sen jälkeen jatkoimme perinnettä kerätä lähimmät ystävät yhteen ennen h-hetken tohinoita.Tänä vuonna on 6. kerta ja tupa täynnä aikuisia ja lapsia,kuumuutta,naurua, höpöttelyä,kahvia,glögiä,herkkuja,lahjojen vaihtoa...Joulu ja Ystävät.
Olen osallistunut facebookin Jouluapua - ryhmän vähävaraisten lapsiperheiden auttamiseen. Takuuvarmasti hyvä joulumieli.
Johanna, Eau De Cologne
Olen juonut glögiä, ostanut muutaman joululahjan ja pohtinut toisia, suunnitellut alustavasti joulupöydän herkkuja ja haaveillut suklaajoulukalenterista.
Halusin keventää kolmatta lastaan, liki viimeisillään odottavan ystävän joulua, tekemällä yhdessä ammattisiivoojan kanssa heille joulusiivouksen. Kun hän tuli töistä kotiin, odotti puhdas ja raikas koti; saunasetin kera.
lumilyhty kaikkien ihailtavaksi.
Appivanhempani ovat reissussa, joten ajattelin ilahduttaa heitä. Kun he tuleva takaisin, heitä odottaa järjetön kasa pipareita, jotka leivoin. Varsinkin appiukko on hulluna niihin.
Leivon lähinaapureille joululeivät ja vien ne aina kolmantena adventtina kauniisti paketoituna.
Ostan ennen joulua lippuja esityksiin, joista lapset pitävät ja lahjoitan ne lastensuojelun tukihenkilötoimintaan.
Ostin lähikaupasta 100€ lahjakortin ja vien sen joulun alla vähävaraisen perheen postilaatikkoon. Suokoon se heille hyvää joulumieltä saamatta tietää, kuka antaja on!
Annan vähävaraiselle perheelle rahallista apua nimettömänä, jotta lapsilla olisi edes hieman joulun tuntua.
Tuo leipominen itsellenikin mieluisin tapa muistaa niin naapuria, ystäviä ja vertaistukiryhmäläisiäkin!
Joulumieltä !
Olen tehnyt vapaaehtoistyötä ja käynyt jo kuutena vuotena paikkakuntani päiväkodissa joulupukkina, noin viikkoa ennen joulua. Koko päiväkodin henkilokunta ja lapset on iloissaan. Tämä " perinne" minun kohdalla alkoi opiskeluaikani ideasta olla pukkina jolle ei tarvitse maksaa mitään---->näin iloinen mieli minulle ja lapsille! Lisäksi pukki pistäytyy terveyskeskuksen vuodeosastolla ja palvelutaloissa, ikäihmisiä piristämässsä. Tämä pukki ei jaa lahjoja vaan vie joulun ilosanomaa-ja odotusta.
Käyn äidille tekemällä joulusiivouksen, joka ei enää itse jaksa. Molemmille tulee hyvä mieli.
Voi miten insproivia ja hauskoja tekoja!
Joulumieltä kohottaa, kun saa tarjota perheelle joulun, leipoa, valmistaa etukäteen herkkuja ja kattaa kauniisti joulupöytä. Lahjoja teen paljon myös itse. Se yhdessä vietetty tunnelmallinen aatto on sitä hyvää joulumieltä lähimmille. Pienemmille lapsille on järjestetty joulupukki, onhan se jännittävä hetki lapsille.
Autan äitiä joulusiivouksessa sekä jouluruokien ja leivonnaisten tekemisessä.
Olen vienyt yksinäiselle vanhukselle joulukukan. Joulumieli tuli molemmille.
Maksoin juuri bussissa lipun naiselle, joka muuten olisi tyhjentyneen bussikortin kanssa jäänyt illalla kaupungille värjöttelemään. Osallistun Joulupuu-keräykseen vuosittain, ja tänä vuonna houkuttelin mukaan myös opiskelijajärjestön johon kuulun.
Lainannut kaverille rahaa lahjoihin
Annoin työttömänä olevalla kaverilleni jouluisen herkkukorin, josta ilahtui kovasti. Keräsin sinne glögiä, kahvia, suklaata, jouluisia servettejä, kynttilöitä.
Sivut