Energiavaras vie voimat

Energiavaras vie voimat

Lukittu

Onko sinulla lähipiirissä ihminen, joka imee kaiken energian läsnäolollaan? Itse asiassa kuka tahansa voi jossakin vaiheessa elämää olla energiasyöppö.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Pidän energiani itselläni, nyt...

Nyt vasta myöhemmin tajusin, jotta sillonen ystäväni oli narsistinen energiasyöppö. Jotenki nii ovelasti sai aina mut puhumalla puolelleen ja uskomaan kaiken mitä sanoi ja auttamaan kaikessa mahollisessa, oli kyseessä sitten mikä tahansa auttamisen kohde, raha, siivous, eläinten hoito... Muut oli inhottavia, saamattomia ym. ystäviä hälle kun eivät auttaneet vaikka tiesivät kuinka vaikeaa hällä oli. Itse hän tuhlasi rahansa (ja tämä on pelkkä keksitty esimerkki) esim. kalliisiin satasen kenkiin, mitkä ei mennykkää jalkaan ja myi ne sitten kympillä nettikirppiksellä eteenpäin, kun oli jotenki kummasti pakko, kun ei erinäisten psykosomaattisten vaivojen ja sairauksien takia voinu lähtä kilometrin matkaa tekemään ja palauttaan niitä kenkiä takasin. Sitten jäi maksamatta sähkölaskuja sun muita. Ja taas vedottiin ja taas typeränä autoin. Kukapa ei toisen itkuun mukaan menis, kun ei heti tajua jotta ne on narsistin krokotiilin kyyneleitä? Joka puhelun jälkeen (ja puheluita tuli todella paljon mihin vuorokauden aikaan tahansa) olin ko maat, mannut, pään, järjen ja sielun myyny. Siis totaalisen väsyny. Näkemisistä puhumattakkaa... Sitten kerran tajusin, väärinkäsitysten kautta kun alkoi mua syyttää asiasta mistä en ollut mitenkään tietonen, miten asian laita on. Tulikivenkatkusen tappelun jälkeen pyyhkäsin tämän ihmisen kokonaan ja lopullisesti pois elämästäni. Ja poissa tulee pysymäänki. Tästä on nyt reilun pari vuotta aikaa, ja kesti kuukausia jotta sain oman elämän normalisoitumaan tämän ihimisen ystävyyen jäliltä...

Narsistin uhri

Itsekkäät narsistit ovat juuri tälläisiä. Muissa on aina syy ja vika, itsessä ei koskaan. Ovat ovelia manipuloijia ja osaavat puhua asiat aina itselleen edullisesti. Laskelmojia, mistä, miten ja kenestä saa suurimman hyödyn itselleen. Täysin vastuuttomia henkilöitä. Keräävät "hovia" ympärilleen. Pettävät parisuhteessa ja ovat patologisia valehtelijoita. Hyödyn ja edun tavoittelijoita, toisten kustannuksella. Ovat myös hyviä näyttelijöitä, jos jostain asiasta on heille jollain tavalla hyötyä. He eivät pysty muuttumaan, kuin ehkä hetkeksi, näyttelevät jonkun aikaa ja sitten homma palaa ennalleen. Eristävät läheistään hänen perheestään ja ystävistään, ovat väkivaltaisia ja mustasukkaisia. Kiusaavat, alistavat, nöyryyttävät, ja vähättelevät kumppaniaan ja muita ystäviäänkin, jos he eivät tee hänen tahtonsa mukaan. Tälläinen on todella ns. persoonallisuushäiriöinen ihminen ja tälle on olemassa myös lääketieteellinen diagnoosi. Jokaisessa ihmisessä on kyllä joku narsistinen luonteenpiirre, mutta se ei ole sama asia, kuin täysnarsistinen energiasyöppö, jonka kanssa elämä on yhtä painajaista. Näitä narsisteja tuntuu olevan ihan kaikkialla, he ovat myös eläimiäkin kohtaan väkivaltaisia, ei ainoastaan kumppaniaan kohtaan. Olen itse ollut narsistien uhrina monet kerrat, en omasta tahdostani, vaan elämäni on mennyt niin ja olen itse kokenut elämässäni, millainen narsisti energiasyöppö ihminen on, eikä se ole helppoa elämää. Nyt olen jo melko iäkäs mummo jo ja yksineläjä, osaan jo katsoa ihmistä sillä "silmällä" ja tehdä arviota hänen luonteestaan, onko kyseessä normaali ihminen vaiko ei. Kokemus ja eletty elämä narsisti- ihmisten kanssa on sen minulle opettanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos viestistäsi, Narsistin uhri. Olet varmasti oikeassa, että jokaisessa on jotain narsistista, mutta sairaalloinen narsismi on eri asia, kuten jutussakin kerrottiin. Hienoa, että koet oppineesi elämässä paljon viisautta, se on varmasti kova koulu.

Lapin kultanen

Ilokseni olen myös tällaisen henkilön elämässäni tavannut. Nyt osaan tämmöisetkin tunnistaa ja jättää poies elämästäni.
Kyseinen ystävä imi kaiken energian minusta. Joka tapaamisen jälkeen olin pahan tuulinen ja kärtysin miehellenikin..
Kaikki mitä ympärillä tapahtu oli merkkejä hänelle. Kaikki liittyi häneen. Olin kuin varjo hänelle, minullehan oli ihan sama, kuhan hänellä oli kaikki. Lisäksi hänen elämä oli täynnä draamaa ja salaliittoteorioita vaikkei hällä ollut edes elämää. Kaikki mistä hän puhui, oli tapahtunut hänen ystävilleen/perheelleen. Minun kävi jo sääliksi tätä henkilöä.
Mutta sitten hän teki minulle temput ja sain sanotuksi suorat sanat. En ole vilkaissutkaan häneen enää koskaan. Jälkeenpäin tajusin, että hänellä täytyi olla jotain persoonallisuushäiriötä. Ja että olin ollut hälle energianantaja ja hänhän käytti hyväksi minua. Eipä ole ollu ikävä häntä ja oma elämänikin on huomattavasti tasapainoisempi ilman moista energiasyöppöä :)

Vierailija

Meillä on energiasyöppö työpaikalla. Hänellä on mm. hajusteyliherkkyys, joka epäilemättä on todellinen ongelma, muttta hän myös muistaa siitä muistuttaa. Hän vaanii ja nuuhkii muita ja huomauttelee, jos jollakin sattuu olemaan vaikka vähänkin tuoksua. Itse jouduin kerran uhriksi, vaikka en ollut mitään hajusteita laittanut. Silloin sanoin suoraan, että pysyy minusta kaukana. Hän on erittäin herkkä loukkaantumaan kaikesta mahdollisesta, huumorintajua ei ole lainkaan. Hän valittaa pikkuasioista ja huokailee marttyyrimäisesti, kun on sanojensa mukaan aivan uupunut. Olemme kaikki kyllästyneitä hänen vuodesta toiseen jatkuvaan samanlaiseen jankkaamiseensa. Mikään puhe ei tehoa, sillä hän on erittäin taitava kääntämään asiat itselleen edulliseen muotoon. Välttelen hänen seuraansa parhaani mukaan, mutta välillä on pakko sietää näitä uuvuttavia kohtaamisia. Hänellä on myös tapana puuttua toisten keskusteluihin, vaikka asia ei liittyisi häneen mitenkään. Mielipide pitää kuitenkin olla aina ja kaikkialla.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat