Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Elämä on kovaa...

PS. Kotivakuutuksen kuuluu perusturvakeskus maksaa, mikäli hakee sielt' toimeentulotukea, kuten myös matkakustannukset.

Chilinella

Voisiko toimitus ottaa asiasta selvän. Muuten mielenkiintoista, miten näinkin hyvin työelämän hanttihommiin varustautunut nuori nainen ei saisi mitään töitä pk-seudulta. Jäikö jotakin oleellista kertomatta?

sssssss

muuten sitten ihan vinkiksi seksuaalista häirintää ei ole ikinä pakko kestää, teet aina rikosilmoituksen poliisille; työnantajakin _aina_ ilmoittaa sinusta heti poliisille jos näpistät karkinkin kaupasta, jossa olet töissä.

Onhan seksuaalinen häirintä tietysti vakavampi kuin näpistys, erityisesti jos häirintä tulee esimieheltä/pomolta, joten sinulla on oikeus työnantajasi ilmoittaa. Säästät myös tulevia uhreja + laitat hänet poliisin tiedustelurekisteriin + kaikki tietävät mistä syystä sai tuomionsa, vaikkei hääppösempää tuomiota tulekaan.

Ei lannistunut alle 30-vuotias

Lähettänyt viimeisen vuoden aikana kaksi työhakemusta, niin ei varmaan työ irtoa. Itse vaihtamassa juuri työpaikkaa, mieluinen uusi työ irtosi ainakin parinkymmenen lähetetyn hakemuksen jälkeen. Uskon, että jonkinlaista työtä tekevälle kyllä löytyy aina! Kaupan kassalle tai siivoojaksi kelpaa lähes kuka vain, mutta liian isot tuet eivät saa tällaisia nuoria lannistuneita pakkottamaan itseään työelämään.

täti

Surullinen juttu. Hiljaiset ja ujot ja herkät jää helposti jalkoihin kun joka paikassa pitää markkinoida itseään ja tunkea eteenpäin kyynerpäiden kanssa. Ja asenne on tuo kun yhdellä tässäkin ketjussa. Ihminen alkaa helposti ajattelemaan että en kelpaa mihinkään ja että minulla ei ole mitään arvoa, masentuu ja jää kotiin.

Rasvaisia miesten juttuja ei missään nimessä pidä sietää ja alistua kuuntelemaan. Nuorempana alistuin, nykyään (nelikymppisenä) en. Yhteiskuntaa ei voi eikä missään tapauksessa pidä rakentaa vaan yhden ihmisryhmän ehdoilla. 

Ei tolla huonosti mene

Maksoin juuri itse laskut palkan saatuani. Jäi 98e kuukaudelle. Ja voitte uskoa etten mitään tukia saa. Pakko se on itsekin leipäjonoon mennä, 300e kuussa käyttörahaa olisi minulle lottovoitto, 500e jos jäisi työssä käydessäni niin saisin säästettyä jopa talteen.

Just joo

Valitsit ensimmäinen saman nimisen ihmisen, joka facessa vastaan tuli? Kyseessä on täysin eri ihminen, mutta silti levität täällä väärää tietoa, miksi?

esme

Jos töitä ei hae, ei töitä voi saada. Pari hakemusta vuodessa on todella vähän. Tästä tuli kyllä sellainen tunne, että jutun henkilö ei edes halua töihin.

Pekka Kana

Itseasiassa siivoojan hommiin ei todellakaan pääse ilman tutkintoa, joten sellaista on ihan turha kenenkään alkaa väittämään.

Ja itse jutun henkilölle: Opintolainasi ei jää maksamatta. Kela ei enää takaisin pankille maksetun lainan perintää suostu lykkäämään, vaan alkaa asumistuesta viemään vähintään 30e/kk. Joten tulet olemaan entistä tiukemmilla.

Vierailija

Työskentelen freelancerina oman firman kautta, en käytä mitään sosiaalietuuksia (kun en niitä saa) ja käteen jää kuussa ehkä sataesen enemmän kuin artikkelin neidillä. En käy leipäjonossa vaan ostan kaupasta tuoreet raaka-aineet, maksan vuokrani ilman tukia ja asun vuokrakaksiossa tyttöystävän kanssa. Neiti Kinnunenkin on tajunnut, ettei töissä oikeastaan kannata käydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Valitsit ensimmäinen saman nimisen ihmisen, joka facessa vastaan tuli? Kyseessä on täysin eri ihminen, mutta silti levität täällä väärää tietoa, miksi?

Kyllä se Lontoossa käynyt on aivan sama ihminen. Katsokaa ulkonäköä.

Joku vihjasi hyvin, että jäikö jotain olennaista kertomatta. Ehkä jäikin, kun ainakaan tämän Marin ulkoisessa olemuksessa ei ole mitään,  mikä selittäisi työttömyyden.

ikuinen työyön

Mulla melkein sama juttu paitsi että olen tehnyt työkokeilijana jonkun vakityöntekijän töitä ja paljon sellaisia töitä. Vähän aikaa sitten tapetoin yhden huoneiston ihan ilmaiseksi. Ei kiitosta eikä palkkaa. Tein varmaan 1 vuotta ilmaisia työharjotteluita. Pahinta on että työtön ei saa edes parisuhdetta koska naiset vaatii että mie son töissä ja tienaa joten olen sitten työtön koko ikäni ja yksinäinen koko ikäni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat