Kommentit (9)

Vierailija

Jos asia painaa mieltä, se kannattaa ottaa puheeksi. Sitä et voi tietää miten ystäväsi reagoi ja mitä hän vastaa, mutta itse olet silloin ainakin yrittänyt selvittää asiaa.

Vierailija

Hän oli ystäväsi ja asianajajasi joten hän varmasti tiesi että sinulla ei ollut paljon rahaa. On mielestäni aika lapsellista suuttua toiselle, kun kerran itse on sanonut että maksa mitä haluat ja tietää toisen rahatilanteen olevan huono sillä hetkellä. 

Tyypillistä passiivi-agressiivista käyttäytymistä. 

Sinä haluat ystävyytenne takaisin joten mielestäni paras tapa on kysyä suoraan onko tapahtunut jotain vai miksi hän ei ole halunnut pitää yhteyttä. Onko kenties tämä maksu aiheuttanut ne ongelmat.

On harmi ettei ystävää kyetä auttamaan ilman että halutaan maksua siitä. Tuntuu että nykymaailmassa jopa omat perheenjäsenet auttavat vain jos maksat heille jotain. 

Entinen ystäväsi

Voi miten sopivaan saumaan tämä kirjoitus sattuikaan...Itse olen myös pohtinut omalla kohdallani erästä ystävyyttä. Ystävä on kovin kateellisen oloinen kaikesta mitä minulla on. Nyt ei ole käynyt kylässä 5 kuukauteen eikä vastaa puheluihin vaikka kuinka yritän pitää tätä yksipuolista ystävyyttä yllä. Jouduin skippaa maan hänet Facebookin listoilta ja pyyhin puhelinnumeronkin pois koska en halua enään satuttaa itseäni koska vapaaehtoista ystävyys kumminkin on.

Kolibri

Parhaiten saat totuuden esille kysymällä ystävältäsi suoraan miksi hän on ottanut etäisyyttä Sinuun. Ero on ollut ja mennyt, niin tuskin kannattaa enää kaivella koko maksu asiaa. Kyllä asianajaja on osannut punnita hinnan silloisten olojesi pohjalta. Voisiko olla, että vuosien saatossa olette muuttuneet ihmisinä ja siksi välinne ovat viilentyneet. Ystävyyttä ei voi rahalla ostaa.

Puhumalla paras

Varsinkin jos rahatilanteesi on kohentunut, voisit ihan kysyä että mitenkäs sen asian kanssa oli, kun tuolloin olit niin tiukalla. Kunnon ystävä varmaan antaisi asian olla, mutta myös sanoisi sen reilusti.

Ystävä

Ihmisillä on monenlaisia huolia, joita eivät kerro välttämättä lähimmille ystävillekään. Voi olla sairautta, läheisten sairautta, avioeroa, masennusta. Yhteydenotot voivat hiipua erilaisen elämäntilanteen vuoksi luonnostaan. Vaikka samanaikaisesti on tullut tämä raha-asia, ei se välttämättä ole syy ystävyytenne hiipumiseen. Paljastuiko ystävällesi ehkä riitaisan eronne myötä joitain puolia sinusta, joiden vuoksi hän on halunnut ottaa etäisyyttä? Kuinka paljon erosi hoitaminen työllisti häntä? Voiko olla kyse enemminkin ajasta, jonka hän joutui uhraamaan erosi hoitamiseen, pikemmin kuin rahasta?

Jos haluat ystävyytenne takaisin, etkö olisi häneen suoraan yhteydessä. Voisit sanoa rehellisesti, miltä sinusta tuntuu: että harmittaa, kun ystävyytenne on hiipunut ja mietit, johtuuko se tuosta raha-asiasta. Jos siitä on kulunut kahdeksan vuotta, eiköhän hänkin ole jo kypsä puhumaan tunteistaan. Taustalla voi tosiaan hyvin olla jotain muutakin kuin raha.

Onnea matkaan! Ystävyyden hiipuminen ei ole helppoa sietää, mutta joskus sellaista vain kuuluu elämään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat