Kommentit (4)

Rise, no shine.

Nyt täytyy kyllä olla eri mieltä. Minä olen pienestä pitäen ollut todella vahvasti iltavirkku ja aamuntorkku, ja siihen ei ole mitkään kikkakolmoset koskaan auttaneet. Ilmeisesti lisämunuainen erittänyt snadisti liikaa kortisolia aina. Mutta tosiaan, ei aamuvirkuksi noin vaan ryhdytä, eikä iltavirkuksi tulla laiskuuttaan.

Mari - KK
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Vaikeaa se varmaan on! Itse olen iltavirkku, joka meni naimisiin aamuvirkun kanssa ja vähitellen tässä vuosien mittaan rytmini on muuttunut kohti aamuvirkkuutta. Puolisoni rytmi on vahvempi kuin minun, selvästi. Mutta mitään fyysistä syytä iltavirkkuudelleni ei ole, ja jos minut jättää viikoksi yksin kotiin, alan kukkua iltaisin pitkään.

Vierailija

Minkä takia iltavirkkuuta pidetään itse saatanan keksintönä? Onko ihminen jotenkin toista huonompi jos aamut ei ole se oma juttu?

Kaikkien biologiset kellot ei kulje samaan tahtiin ja silti niuhotetaan kuinka ollaan "laiskoja" ja "saamattomia" kun aamulla pääsee klo 7 juuri ja juuri ylös, jonka jälkeen koomaillaan se 2 tuntia ennen omakohtaista oikeantuntuista heräämisaikaa.

Vierailija

Tämä nyt oli kyllä typerin juttu pitkään aikaan! Jos vähänkään aamu- ja iltavirkkuutta koskevia tutkimuksia olisitte lukeneet tuon yhden biologian proffan lisäksi niin olisi tällainen juttu jäänyt kirjoittamatta. Jokainen luonnostaan iltavirkku tietää ja tutkimuksissakin on todistettu, ettei iltavirkusta tehdä aamuvirkkua näillä tai millään ohjeilla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat