Jouluhaaste 10: Mitä ruokaa ilman joulupöytäsi ei voi olla?

klo 14:00 | 7.12.2015
Mitä ruokaa joulupöydässä tulee mielestäsi tarjota aina? Kerro ja osallistut KK:n kymmenenteen jouluhaasteeseen.Lue koko juttu
Mitä ruokaa joulupöydässä tulee mielestäsi tarjota aina? Kerro ja osallistut KK:n kymmenenteen jouluhaasteeseen.Lue koko juttu
Ladataan...
Sivut
No joulukinkkua on pakko olla joulupöydässä! Ilman sitä ei tunnu joululta.
Kinkku laatikoiden kera kuuluu ehdottomasti joulun ruokapöytään. Perinteiset ruuat ovat juuri parhaita
eri kaloja täytyy olla mutta ei silliä koska siitä en pidä. lanttulaatikko ja paljon rosollia.
myös konvehteja ja pipareita täytyy olla mutta ei joulutorttuja koska niistä en myöskään pidä x)
saahan kaikkea olla toki esillä vaikka en tykkösikään kaikesta
Meidän perheen joulupöytään kuuluu ehdottomasti hirvikäristys ja pottumuusi, joulukinkku on siinä lisänä. Laatikoita voi olla mallin vuoksi, vaikkakin ihan turhaan, sillä niitä ei syö muut kuin minä itse vähän maistellen.
Itse tehty "juhlan lanttulaatikko", jossa on lantuista vain parhaat palat, paljon kermaa ja siirappia <3
Joulukinkku, peruna- ja lanttulaatikko, rosolli ja graavilohi, näitä oli aina lapsuudenkodissa ja sieltä perinne on jatkunut omaan kotiin.
Rosolli ja lanttulaatikko ovat tärkeimmästä päästä, sitten tulevat graavit kalat sekä metsäsienisalaatti. Kinkkua ainakin hieman, siivuina nykyään.
Imelletty perunalaatikko on parasta ja kinkkun!
kinkku
kinkku
lanttulaatikko. pirtin pöydällä ei salaatteja ollut.
lanttuja riitti ja uunin hehkua.
Joulukinkku, laatikot, perunasalaatti, rosolli ja joululimppu
Minulle joulupöydän pakollinen herkku on itse tehty rosolli, joka on muuten täysin eri asia kuin kaupasta valmiina ostetut.
Joulupöytään kuuluu joulukinkku, rosolli ja perunalaatikko. Näin on ollut jo 58 vuotta ja miksi sitä hyviä perinteitä muuttamaan. Kaikki lisukkeet ovat vaihdelleet samoin kun leivonnaiset mutta perusta pysyy myös seuraavalle sukupolvelle.
Lapsuudesta saakkaa aina on aamulla syöty riisipuuroa ja ilman sitä ei joulu ala nykyisinkään eli aattoaamuna aina riisipuuroa.
Alkuruokana erilaiset kalat ja mädit ovat ehdottomasti no 1 joulupöydässämme.
Nam nam, tulee nälkä jo pelkästään näitä ruokia muistellessa!
Itsetehtyinä perunalaatikko, italiansalaatti ja savukalamousse.
Itsetehdyt karjalanpiirakat ja munavoi. Äitini on opettanut piirakoita leipomaan mummovainaan reseptillä. Viime vuosina joulupöytäämme on vakiintunut myös Aura-punajuurilaatikko. Se sopii täydellisesti muiden perinteisten jouluruokien rinnalle.
Lohta
Sivut