Kommentit (5)

black and white

Niin, tottahan se on, mutta tälläisiä koulunjälkimäisille tunneille on nimi: iltapäiväkerho. Mun poikaa siellä kiusatti jatkuvasti ja hän inhosi olemisesta siellä. Otin hänet pois ja hän kyllä viihdyy paremmin kotona, vaikka yksin. Ehkä mua pelottaa enemmän hänen ollessaan yksin kotona kun hänet. Pointti kyllä ymmärrään, mutta ei ole kaikki niin musta ja valkoista. 

Vierailija

Meidän ekaluokkalainen oli syksyn iltapäiväkerhossa ja keväällä itkien pyysi ettei tarvi enää sinne mennä, ei ollut luokkalaisia kavereita ja oli pelkkää hälinää eikä mitään ohjattua toimintaa. Ei tarvinnut enää mennä ja viihtyi hyvin yksin kotona. Ei todellakaan asiat ole noin mustavalkoisia!

Vierailija

Samaa mieltä. Tytöllä oli ekaluokalla ongelmia iltapäiväkerhossa, jotka heijastuivat lopulta koulunkin puolelle. Päivät olivat selvästikin liian pitkiä. Keväällä annoin tulla jo itse koulun jälkeen kotiin ja ongelmat vähenivät.

Poika ekaluokkalaisena ei edes halunnut mennä ip-kerhoon. Sai tulla kotiin, kun asuinpaikan myötä koulumatkakin oli lyhyempi. Molemmat lapset viihtyvät kotona ja kavereiden kanssa koulun jälkeen. Joskus jos työkuvion takia olen enemmän kotona kun tulevat koulusta, niin kyselevät jo, että milloin menen taas töihin. Tykkäävät kuulemma olla yksin kotona :). Riippuu siis lapsesta.

Kotiäiti

Satun olemaan kotiäitinä ja tyttäreni aloitti ensimmäisen luokan. Hänellä on ystävänä 9 v tyttö sekä toinen 7 v tyttö, kumpikin menevät omaan kotiinsa koulun jlk, jossa ovat jonkun aikaa yksin. Molemmat ovat käyneet iltapäivällä meillä ja kertoneet että pelkäävät olla yksin, koska kuuluu kummia ääniä. Veikkaan etteivät vanhemmat edes aavista näitä pelkoja. Meilläpäin ip maksaa 110 e kuukaudessa, se on paljon pienituloisille. Lisäksi sinne ei pääse enää yhdeksänvuotiaat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat