Kommentit (7)

Vierailija

Entinen ikuinen valittaja eli minä itse. Kun löytää niitä pieniäkin ilonaiheita ja on kiitollinen, mielikin parantuu ja asiat eivät näytä synkeilta. Jos/kun on jokin sairaus, on hyvä miettiä sitä, mitä vielä on jäljellä. Helppo sanoa, kun ei ole mitään hirveän vakavaa sairautta, mutta on ollut tinanteita, joissa itsensä rohkaisu on auttanut. Ehkä ikääntymiselläkin on puolensa.

Vierailija

Aina kun näitä ohjeita ja ohjeistuksia ilmestyy, ne ovat säällisen, toimeentulevan, perustyytyväisen ihmisen suusta tulevia. Koska joku kaltoinkohdeltu muka noin pystyisi sanomaan? Kun elämä muuten on helppoa, on kiva noin muka vain heittää sivuilleen elämänohjeita. Minut on heivattu syrjään tuomarin toimesta, kun hän löysi työpaikaltaan paremmin pukeutuvan ja "ymmärtäväisen"... Siis exäni oli tuomari. Ja hän, jos kuka, tiesi, mistä kurittaa ilman näkyviä raadollisia todisteita. Kukaan ei uskoisi, jos kertoisin. Sitten hän valikoi, mitä mulle erossa kuului. Hän, jolla oli niin paljon, että muka säälistä mulle ropoja antoi. Olin sairas, en pystynyt pitämään puoliani ja lapseni oli manipuloitu. Minäkö siis olen turhasta katkera? Voi helvetti! Ennen minäkin olin tuollainen - säälin tyhjästä ruikuttavia. En ole enää. Tyhjästä ruikuttavia en ymmärrä, mutta todesta kertovia on niin paljon, että hirvittää, mikseivät ihmiset kuuntele. Oikeasti.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Kiitos, että kirjoitit, Vierailija! Vaikeuksia kokeneena ja niiden keskellä on toden totta vaikeampi tähän ajatukseen tarttua kuin jos mitään syytäkään valittamiseen ei oikeasti ole. Mutta toivon, että elämäsi kulkee taas parempaa kohti. Valoa ja voimia!

Eräs tosi onnellinen vanhempi ...

Kannattaa rakastua vaikka johonkin lapseen, tai sanotaan ihailla erilaisia asioita. Se saa veren kiertämään ja saa aikaan onnellisuushormoonia. On koko ajan kuin leijuisi ilmassa ja kaikki on niin mahtavaa. Kannattaa kokeilla. Raamatussakin sanotaan Sananlaskuissa että iloinen mieli kaunistaa kasvot ja alituinen ruikuttaminen kuivuttaa luut. Onnelliset ihmiset elävät myös pidempään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat