Kommentit (5)

Yksi monista

Hienoa. Jatka raitista elämää. Itse olen olen 10 vuotta viettänyt kosteassa elämässä. Nyt on takana kohta 4 vuotta täysin kuivaa. Suurin osa "kavereista" katosi mutta paljon uusia ystäviä on tullut.

Sivusta seurannut aviomies

Itse vastaava kokemusta alkoholin kanssa läträävästä naisesta.Olin tavatessani 29v savolainen ujo miehen köriläs ja sikäläinen nainen 39v . No vuoden seurustelun pääteeksi menimme avioon ja omasta mielestä elimme todella onnellisita elämää ja rouva oli lähihoitajana ja itse asuin rekan kopissa kaikki viikot ympäri suomea reissaten.

No sitten rupesin huomaamaan kun soittelimme iltaisin ja päivisinkin niin välillä oli todella sammaltavaa puhetta ja lopuksi selvisikin että rouvahan ottaa kuppia kotona. Minulla rupesi menee laskut jo ulosottoonkin kun koitin saada asiat järjestykseen ,mutta loppui voimat käydä viikot töissä ja viikonloput hoitaa lapset joten ajattelin jotta antaa mennä vaan kun kerran on mennäkseen.

Sitten alkoi mennä siihen elämä että kaikki vapaat ja lomat rouva joi ja joi. Siihen hoidin hänen lapset ja oman tyttäreni ja lapset kärsivät siitä juomisesta niin kuin minäkin.

Itsekkin joskus sen sauna oluen otin kotona joskus ,mutta reissussa olessa kertaakaan en ottanut olutta vaan aina väkevin oli vichyä jota rekan kopissa juotiin kahvin lisäkisi.Sitten rupesin jo itsekkin kärsimään toisen juomisesta ja virheen tein aina kun kotiuduin niin toin sen pakin hänelle olutta jotta saan hänet pysymään tyytyväisenä kotona ja ei riidellä kun tarpeeksi juo niin sammuu tai menee nukkumaan aikaisin. Joskus yritin reilusti hänen kanssa keskustelua tuosta alkoholin käytöstä, mutta aina ilmoitti että hänellä ei ole ongelmaa sen kanssa. Olisin varmasti vieläkin hänen kanssaan naimisissa ja eläisin onnellista elämää jos olisi voinut myöntää että hänellä on ongelma ja olisin halunnut apua hänelle siihen sekä olla tukena ja turvana. Ketää ei voi pakottaa hoitoon väkisin.  8vuotta sitä avioliitton onnea kesti ja sitten mittani tuli täyteen ja otin avioeron ja läksin muille maille ja nyt puhaltaa uudet tuulet elämässäni ja olen onnellisesti parisuhteessa naisen kanssa jota rakastan. Olen myös saanut omat asiani ok kuntoon ja esim:vuonna 2016 aikana otin itse 4 kertaa vuoden aikana alkohoolia,jotenkin edellinen elämä kummittelee edelleen mielessäni vaikka siitäkin jo 6v mennyt. Hyvää kevään jatkoa kaikille ja pidettän alkoholin ottomme hallinnassa. Viina on huono isäntä.T:Janski

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat