Kommentit (10)

Pukeutumisneuvoja Seijuli

Ei pidä paikkaansa että suurenmoisille naisille olisi tarjolla vain mustia "telttoja".Muoti vaikuttaa myös asiaan. Pari viimevuotta on ollut paljon tunikoita, jolloin yläosat ovat olleet väljempiä, siihen ei ole vaikuttanut oletko kokoa 34 vai 54. Samoin värimaailma on ollut kovin musta/valkoista on kokoluokka sitten mikä tahansa. Ottaa päähän tälläinen vanhanaikainen käsitys että suurenmoiset naiset eivät saisi "istuvia" vaatteita. Ei pidä paikkaansa tarjontaa on paljonkin.

Ella L.

On aivan uskomatonta, miten ihmiset kuvittelevat olevansa oikeutettuja arvostelemaan toisten, ja vieläpä täysin vieraiden ihmisten ulkonäköä. Henkilökohtaisesti en koskaan ole törmännyt tällaiseen - vaikka en todellakaan pienikokoisimmasta päästä olekaan - mutta jatkuvasti kuulee samanlaisia tarinoita. 

Tosi inspiroiva teksti! Kiitos.

uldepulde
Seuraa 
Liittynyt1.4.2016

Olen nuoruudessa ollut kiusattu ylipainon takia ja vieläkin yli 50 vuotiaana asia on arka, vaikka itsetuntoni onkin parantunut. Kaikki painoon liittyvät keskustelut saavat minut vaivautuneeksi. Kerran ollessani junan ravintolavaunussa kuulin kommentin , luoja miten iso perse. poistuin heti tekemättä ostoksia paikalleni istumaan ja itkemään. Olen yrittänyt hyväksyä itseni mutta en taida siinä koskaan onnistua enkä laihdukkaan koska olen tunnesyöppö.

velou

Kodin Kuvalehti nro 7, "Jokainen on bikinikunnossa",

Tuo nainen kuvassahan on tosi kaunis! Katsokaa mikä hymy, aatelinen nenä ja aivan upeat eloisat silmät!! Jos joku on kommentoinut häntä bussipysäkillä rumaksi, tämä komentoija on kateellinen ja katkera elämälleen. Minä olisin tuolle komentin antajalle sanonut, että vanhana sinä näytät ryppyiseltä ja harmaalta kuin orava, mutta minä ssileältä ja hehkeältä. No viisas vain hymähtää ja on hiljaa. Itse olen nuorena kärsinyt laihuudestani, olin kuin kävelevä luuranko ja silloin ihmiset kauhistelivat ääneen, mutta anoppi ja ystävät pitivät kauniina. Nyt 50v, kun olen vihdoin itseni mielestä naisellinen ja onnellinen kropastani (12kg lihavempi) saan kuulla mieheltäni, anopiltani että olen läski hmm 165cm ja 72kg. Muilla on paha olla, minulla ei. Hymy

Vierailija

Hei kaunotar, 

arvosta itseäsi ja hymyile noillle kommenteille kun niitä tulee.

Heillä on paha olla ja haluavat että sinullakin on. 

Oletko kuulllut, että littanapyllyt laitattavat silikonia nykyään pakaroihin, että takamus näyttäisi suurelta. Sinä olet luonnostasi mehevä, käännä kommentit voitoksesi!!

Kohta ex-ahmatti

Hyviä uutisia - tunnesyöppökin voi parantua! Törmäsin alkuvuodesta Mielenterveystalon Irti ahminnasta -itsehoito-ohjelmaan ja aloin noudattaa sitä. Tunnesyöminen on vähentynyt sen myötä ja tilalle tullut rutkasti energiaa ja iloa :)

Minusta lihavatkin ovat kauniita, mutta itselläni ylipaino on aiheuttanut terveysongelmia ja väsymystä.

Ex Pat

Hyvä Raisa! Todella samaa mieltä. Minut pysäytti aikoinaan mies kadulla kysyäkseen josko ahmin paljonkin keksejä päivittäin. Hullua kun tämä tapahtui ennenkuin olin itseasiassa lihonut juurikaan eli olin noin 66-68 kiloa ja olen 170 cm pitkä. Asun nykyisin ulkomailla (Brittein saarilla)  ja täällä tuo läskisyyllistys tuntuu olevan hyväksyttyä jopa mediassa. Yksi niin sanottu julkkis/ "tutkiva" journalisti teki kahden osan tv dokumentaarin siitä kuinka hän inhoaa läskejä ihmisiä jotka ovat laiskoja kun eivät laihdu, ja lihotti ohjelmassa itsensä ensin 10 kiloa ja sitten laihdutti sen pois todistaakseen että on oikeassa. Monella ei ilmeisesti käy mielessäkään että henkilöllä voi olla vaikka terveysongelma, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, joka estää laihtumisen?

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Kiitos kaikille keskusteluun osallistumisesta. Nimimerkki Kohta ex-ahmatti: kiitos itsehoito-ohjelman vinkistä, siitä voi olla muillekin apua. Ja kiitos nimimerkki Ex Pat: hyvä muistuttaa tuosta, että lihavuus voi myös liittyä terveysongelmaan.

Eukko 60v

Olen Raisan kanssa samaa mieltä siinä,että jokainen on aina bikinikunnossa.Senkun laittaa biksut päälle jos itse haluaa.Orjailemme turhaan muiden ihmisten takia.Hymyileviä naamoja näkyisi paljon enemmän jos hyväksyisimme itsemme.On ennenkuulumattoman törkeää jos joku tulee sanomaan päin näköä mitä mieltä hän minusta on.Itselleni ei ole koskaan käynyt niin.Jos joku miehenpuoli tulisi sanomaan ulkoisesta habituksestani jotakin kielteistä,pamauttaisin heti että "niin,sinä itse lienet Mister Finlandia,eikö?" En missään tapauksessa "päästäisi toista palkolleen."

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat