Sivut

Kommentit (61)

fozenmoon

viimeksi toissapäivänä, sanoin naapurilleni kiirehtiväni kotiin etät miehelle ruokaa.

Säilön myös itse ja korjaankin kaiken mikä voi jatkaa esineen käyttöikää. 

Olen sentään vm -81

Vierailija

Ai miten niin numeroa 18 ei enää kukaan muka sano? Mistä lähtien kaupassa on aina ollut kaikkea saatavilla? Ei vaan täällä päin ainakaan, joskus joku on pakostikin loppu...

Inna

Olen töissä vanhustenhoidossa ja yritin tänään soittaa asiakkaalle jolla on vielä lankapuhelin. Kun hän ei vastannut, ajattelin että onkohan luuri huonosti ?

-74

Aika moni asia on vieläkin ihan jokapäiväistä, esim. kaupasta on loppu joku juttu tämän tästä. Mattoja tuuletetaan pihatelineissä. Kokkolassa kuulin ekaa kertaa reilu kymmenen vuotta sitten että lapset sanoo toisilleen että voiksä olla tänään, mun lapsuudessa ei koskaan sanottu niin, kaipa se on vaan paikallinen sanonta. Tarrat oli tarroja, ei tarrakuvia. Kreppiraudalla ei tehty kiharoita, vaan krepatut hiukset, ja sitten laineraudalla tehtiin laineita. Meillä ainakin tiskataan joka päivä. Ja ei kai karkkipäiviäkään ole hylätty, päinvastoin varmaan yleisempää kuin mun lapsuudessa, nythän ei lapsille nuoret vanhemmat anna sokeria ollenkaan. Maitopusseja on ollut joskus niin kauan sitten että nelikymppisellekin outoa. Ja tietysti se on vihta eikä vasta!

Vierailija

Olen käyttänyt hiljattain ainakin neljää näistä: korjaan useinkin lapselta rikki menneitä tavaroita, mankeloin aina lakanat, lähikaupoista on useinkin tuotteita loppu ja kummitytöllä on karkkipäivä (oma ei ole tarvinnut vielä).

Vanhassa vara parempi :)

14 lausetta edelleen käytössä plus muutama harvemmin. Ei nämä ole mitenkään poisjääneitä! Luuri huonosti laitto on vaihtunut siihen, kun todetaan, että 'ei voi soittaa, kun jäi puhelin lataamatta'. Rikkoontuneet korjataan ja kuivakakkua + lusikkaleipiä tottakai tarjotaan. Koska olen luopunut monta vuotta sitten pankkikortista, niin käyn edelleen pankista nostamassa rahaa. Kuka sitä nyt ilman rahaa pärjäisi, ilman korttia pärjää kuulkaas aika moni.

Kyllä tämä lista oli nyt vähän väkisin venytetty. Tiskivuorotkin on edelleen jaossa, kuka sitä haluaa syödä pesuainejäämäiseltä lautaselta ruokaansa.

maaltapaniin

Toimittaja taitaa olla näitä uuden aikakauden vesoja. Minä vm 81 käytän näistä puolta. Vanhempani lähestulkoon kaikkia. Edelleen.

"Poju73"

Jos nostalgia kiinnostaa, niin kannattaa käydä shoppailemassa Lidlissä. Siellä voi vielä kokea sen, että tavarat on kaupasta loppu. "Ei oo".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat