Näin opit ottamaan rennommin: asiantuntijan viisi vinkkiä

Näin opit ottamaan rennommin: asiantuntijan viisi vinkkiä

Muistathan tauot?

Aina ei tarvitse olla vahva eikä kaikkea ole pakko jaksaa. Psykologi Heli Nurmi listasi viisi vinkkiä rennompaan asenteeseen.Lue koko juttu

Kommentit (2)

H.M.

Opin jo lapsena siihen että ahkeruutta arvostettiin suuresti.Minua myös kehuttiin ja kiitettiin ahkeruudesta.Ei siinä mitään,hyvältähän se tuntui mutta jostakin kehittelin päähäni sellaisen ajattelumallin että aina täytyy tehdä jotakin,olla ahkera.Muutenhan ihminen on laiska.Sana laiska edusti minulle melkein kirosanaa,niin kamala sana se oli.Minun onkin ollut pakotettava itseni lepäämään eli "laiskottelemaan." (Hui,mikä sana!)Vieläkin koen joskus huonoa omaatuntoa kun otan rennosti.Tosin vaivoja on tullut jo sen verran että on ollut pakkokin hellittää.

Go with the flow

Minä olen saanut geeniperimänä saamattoman ja laiskan, sekä mukavuudenhaluisen luonnon.Lähes kaiken voi siirtää huomiseen.Siksi ei koskaan häiritse takki tuolilla tai pyykkivuori.

Onneksi opin nopeasti, siten menestyminen koulussa vaati vain hieman työtä ja keskikertaisuus ei mitään, ainoastaan paikalla olemisen.

Koko elämäni olen ottanut rennosti, esim. lukemalla romaania aamuyöhön, vaikka aamulla oli tentti.Laadukkainta aika oli silloin kun luin lapselleni.Sitä olisin voinut jatkaa loputtomiin.

Lapsena minua "arvosteltiin" jatkuvasta lukemisesta, vaikka ehdin myös urheilla paljon.

Rentouteen kuulu mielestäni myös kyky ottaa asiat sellaisina kuin ne ovat ja jollei niitä voi muutta, mitä sitten? Silloin säästyy paljolta stressiltä.Se mitä minä jostakin ajattelen on hyttysen inahdus maailmankaikkeudessa, miksi siis välittäisin muiden mielipiteistä.

Olen kuullut itsestäni mm. "häpeämätön" luonnehdinnan ja kommentteja "et voi tehdä niin" tai "sinun pitää tehdä näin".Kuka niin sanoo? Teen niinkuin haluan!Matkustan vaikka maailman ääriin tai makaan koko päivän vuotessa ja luen.Koen olevani etuoikeutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat