Sivut

Kommentit (45)

Timo

Missäpä kirjoittaja pesee esim. suuret puiset leikkuulaudat ja puulastat tms., jotka eivät kestä konepesua? Maljakot ja muut ohuesta lasista tehdyt?

tiskiharja

Varmaankin hän tekee niinkuin kertoikin tekevänsä eli: Pesee ne käsin, kuivaa ja laittaa omalle paikalleen. Ei kai siihen pesemiseen sitä kuivauskaappia tarvita ?

Mari - KK
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Kiitos, täällä jo vastattiinkin puolestani. Kyllä, pesen paistinpannut ja maljakot ja muut käsin ja kuivaan ne heti (paistinpannu) tai annan kuivua pyyheliinan päällä hetken (maljakot).

Vierailija

Minä olen tottunut jo lapsuudenkodissani siihen, että astiankuivauskaappi on se astioiden säilytyspaikka. Siksi sinne nostellaan myös koneessa pestyt astiat ja siellä lautasetkin pysyvät helposti otettavassa järjestyksessä. Ainoastaan hienoimmat kahvikupit ja -lautaset laitetaan heti kuivaamisen jälkeen omaan kaappiinsa, eikä niitä edes kuivata astiankuivauskaapissa. Koskaan ennen en ole edes tajunnut, että tässä olisi jotain poikkeuksellista, ja nytkin oikein asiaa ajatellessani pidän omaa tapaani kätevimpänä.

Mirkku

Luovuttuani uuden keittiön myötä astiankuivatuskaapista jäi historiaan myös ko. kaapin kaamea sekasotku. Entinen kuivauskaappi oli helposti kaatopaikkana niille tavaroille, joilla ei ollut oikein omaa paikkaa esim. parittomat kannet ja purkit. Käsin tiskattavat tavarat kuivuvat nyt ison altaan päällä, jos niitä ei saa heti kuivattua. Tiskikone tulee tyhjennettyä heti ja tavarat ovat oikeilla paikoillaan, suosittelen.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei Vierailija, käytäntösi on tosiaan varmasti yleinen: astiankuivauskaappi on myös astioiden yksi säilytyspaikka. Mutta kuten Mirkku kirjoitti, sinne saattaa myös pesiytyä jatkuva epäjärjestys. Ymmärrän kaikkien käytäntöjen hyviä puolia!

Ria

Minulla ei koskaan ole ollut astianpesukonetta. Yhden hengen taloudessa en sitä kaipaa. Sitä paitsi tykkään tiskata käsin (olen vuosien varrella saanut useita hienoja ideoita tiskatessani :0). Joten minulle astioidenkuivauskaappi on välttämätön!

Vierailija

Arja - Kodin Kuvalehti kirjoitti:
Hei Vierailija, käytäntösi on tosiaan varmasti yleinen: astiankuivauskaappi on myös astioiden yksi säilytyspaikka. Mutta kuten Mirkku kirjoitti, sinne saattaa myös pesiytyä jatkuva epäjärjestys. Ymmärrän kaikkien käytäntöjen hyviä puolia!

Voihan sitä epäjärjestys pesiytyä vaikka mihin kaappiin, jos sinne tunkee tavaraa miten sattuu. Mutta parhaitenhan esimerkiksi lautaset pysyvät järjestyksessä ritilöissä, eikä kuppien ja mukienkaan järjestelyn pitäisi olla ainakaan hankalampaa kuin muissa kaapeissa.

maroulaki

Olen asunut 25 vuotta ulkomailla, aluksi vuokralla asuessamme olimme ilman astiankuivauskaappia, jota ei täällä tunneta. Pienten lasten kanssa aina oli paljonkin käsin pestävää, jotka sitten kiireen takia lojuivat tiskipöydällä ritilikössä, ja muutenkin pienessä keittiössä oli työskentelytilaa vieläkin vähemmän.
Muutettuamme omaan asuntoon, halusin ehdottomasti pienen 60cm kuivauskaapin, sinne mahtuivat juuri sopivasti kaikki ne käsin pestävät, vaikkakin nykyään lasten ollessa opiskelemassa voisin hyvinkin luopua tiskikoneesta, käytän sitä vain kun lapsilla on lomaa tai vieraita on enemmän.

Maisemat

Suomessa asuessani minulla oli aina kuivauskaappi enkä edes ajatellut että ilman voisi olla. Nyt asun "rapakon takana". Keittiössäni on tiskikone ja kuivausritilä pöydällä sekä kuivauskaapin sijaan ikkuna. Mielelläni katselen ulos kun huuhtelen astioita ennen kuin laitan koneeseen tai tiskaan käsin. En kaipaa kaappia. :)

Onnellinen ilman kuivauskaappia

Kun rakennettiin taloa ja minulle ehdotettiin kuivauskaapin poisjättämistä, niin kauhistuin. Nyt ollaan kuitenkin asuttu 3v ilman kuivauskaappia ja olen kaivannut sitä vain pari kertaa. Kaikki astiat ja ottimet ovat vetolaatikoissa, minne lapset yltävät laittamaan ne astianpesukoneesta. Kattilat, puiset ottimet ja maljakot kuivuvat hetken tasolla ennen paikalleen laittamista. Astiankuivauskaapin tilalla olevassa kaapissa taitaa olla maljakoita. Jokaiselle esineellä on keittiössä oma paikkansa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat