Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Onpa surullisia juttuja! Minulla on ihana anoppi. Useasti tulen hänen kanssaan jopa paremmin toimeen kuin oman äitini kanssa, johon on myös hyvät välit. Anoppi ja appi ovat molemmat avuliaita, herttaisia, ystävällisiä ja hauskaa seuraa. Heistä on aina mukavaa nähdä meitä, ja ovat aina niin positiivisia. Mutta jos jollakulla on sellainen anoppi, joka tahallaan loukkaa ja aina valittaa, niin mielestäni kannattaa miettiä, mihin tässä elämässä haluaa oman rajallisen aikansa käyttää.

• ylös 22
  • alas 6
Miniä

Omalta kohdaltani appiukko oli henkilö, jonka kanssa en koskaan halunnut olla missään tekemisissä. Vanhan ajan despootti, joka kuvitteli kävelevänsä ylitseni mennen tullen. Päämäärätietoisen eteläpohjalaisakan yli ei noinvain kävellä. Sen tein erittäin selväksi. Olen korkeasti koulutettu ja hyvässä virassa, enkä sulata patriarkkoja, jotka luulevat voivansa määräillä seuraavaa sukupolvea ja sukuun nauruja. Anoppi on hieno ja hyvä ihminen. Mutta suhde häneen on yli 40 vuoden jälkeen edelleen ”mukava nähdä”, joten annan mieheni, jolla on hyvin läheinen suhde äitiinsä, hoitaa asiat. Itse käyn harvoin. Sinänsä olen kiitollinen anopille erinomaisesta pojan kasvatuksesta ym., mutta koska on mahdotonta luoda läheisempää kontaktia, olen väistynyt sivuun. Mieheni on äitinsä tapaan hienotunteinen eikä puutu. Olen tyytyväinen, että suhde äitiin on hyvä,ja että hän kohtelee sekä äitiään että minua erittäin hienolla tavalla.

• ylös 22
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3 miniää

Surullista luettavaa onko aina vika anopissa?  Miksi aina miehen äidissä, joku ei nyt ole kohdallaan. Minulla on kolme miniää kahden kansssa tulen toimeen oikein hyvin ja he viihtyvät seurassani ja minä heidän, mutta kolmas miniä on aivan kuin eri planeetalta on aina oikeassa tietää kaiken paremmin kuin muut ottaa nokkiinsa joka asiasta suttuu jollekin perhepiirissä niin ettei kukaan edes ymmärrä mistä nyt suuttui. Tapaamme kyllä viikottain, mutta koskaan ei tiedä millä tuulella hän on olen hänen seurassaan aina kieli keskellä suuta ettei vaan suutu. Oikeasti en haluisi tavata häntä ollenkaan, mutta poikani ja lastenlasten vuoksi näin teen, mutta jos hän ei kuuluisi perhepiiriin, niin en koskaan viettäisi aikaa noin vaikean ihmisen seurassa.

• ylös 13
  • alas 20
Loore

Ehkä se vaikea olet sinä itse. Useasti ihmisillä olisi pakko vilkaistaa nopeasti peiliin!

• ylös 13
  • alas 10
Anoppi ei viisastu

Anoppi ei viisastu. Pahan anopin kanssa pärjää, kun häneltä ei odota mitään. Kun parisuhteeseen tulee lapsia, näkee anopin todellisen luonteen. Paha anoppi yrittää omia lastenlapsia, puuttua lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen. Paha anoppi lupailee lapsille sitä sun tätä ja yrittää ostaa lasten suosiota rahalla ja tavaralla. Kun vanhemmat rajoittavat ja kieltävät, niin paha anoppi yrittää perua kiellot. Kun äiti ei anna, niin mummopa antaa jne. Ilkeilyä, yllätyskyläilyjä, jatkuvia puhelinsoittoja ja tekstiviestejä ei tarvitse sietää appivanhemmiltakaan. Hyvä välimatka appivanhempiin on 500 kilometriä tai pitempi. Joskus appi on pahempi asioihin puuttuja ja tunkeilija kuin anoppi. Appivanhemmat herättävät harvoin positiivisia ja myönteisiä tunteita.

• ylös 22
  • alas 2
Vierailija

Kymmenien vuosien kokemuksella voin sanoa, että hankala, oikukas ja vaikea anoppi ei vanhemmiten paremmaksi muutu! Päinvastoin - ilkeästä anopista tulee ikääntyessään entistäkin ilkeämpi. Ja kenenkään - ei edes miniän - ei tarvitse olla anopin kynnysmattona!

Paras keino elää omaa elämää - anopista huolimatta - on joko välien katkaiseminen kokonaan tai anopin kanssa tekemisissä oleminen vain pakosta. Tapaat anopin vain, jos se on aivan välttämätön pakko. Mitä enemmän anoppiin on välimatkaa, sitä parempi. 200 kilometriä on minimi ja 500 kilometriä on jo parempi. Älä koskaan päästä anoppia kotiisi yllätyskyläilemään, tupatarkastusta tekemään ja tonkimaan paikkoja. Laita puhelimeen eston anopin soitoille ja tekstiviesteille.

Lapsia ei anneta koskaan anopille hoitoon, kylään tai yökylään. Kun lapset kasvavat, niin voit kertoa heille, mistä johtuu, että ette tapaa isoäitiä. Jos joudut joskus olemaan perheesi ja anopin kanssa samassa tilassa, niin hoidat ja vahdit itse lapsesi, jolloin anoppi ei pääse pilaamaan lapsia.

Näillä keinoilla pääset jo alkuun. Lisäksi on tärkeää, että miehesi tukee sinua eikä liittoudu sinua vastaan vanhan äitinsä kanssa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat