Pujottele räsyistä matto

Räsymaton tekeminen onnistuu myös ilman kangaspuita. Virkkaat vain kalalangasta verkon ja pujottelet siihen kangassuikaleita.Lue koko juttu

Pujottele räsyistä matto

Kommentit (10)

mamma

Tietysti voi, mut se on sit erilainen matto, virkattu, kun tää on pujoteltu.... tosi erilainen kuin virkattu.... mut on kiva että on vaihtoehtoja.

• ylös 34
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No en mä osaa ilman videota tätä tehdä, en ymmärrä ohjetta kun oon tämmönen alottelija. Videot on ollu kivoja, oon oppinu nyt virkkaamaan sisustuskoreja ja isoäidin neliöitä.

• ylös 18
  • alas 1
cindemaari

Eikö tämä ole hirveän hidasta? Entä miten tämä matto kestää pesua? Olisi ihan mukavan kuuloinen idea, mutta tuo SILITTÄMINEN kuulostaa jo liiallisuudelle!

• ylös 18
  • alas 2
cindemaari

Eikö tämä ole hirveän hidasta? Entä miten tämä matto kestää pesua? Olisi ihan mukavan kuuloinen idea, mutta tuo SILITTÄMINEN kuulostaa jo liiallisuudelle!

• ylös 10
  • alas 10
NeviE

Ei niit oo pakko silittää, voihan ne pujottaa sellasenaan! Eikä kaikkia ideoita ole pakko toteuttaa... 

• ylös 9
  • alas 10
Vierailija

Sannaxoxo kirjoitti:
Ennemmin tuollaisen vaikka ostaa täältä https://www.veke.fi/matot

Järki ja hartiat eivät kestä virkkaamista :)

Voihan jestas sentään.
1. Ihmiset haluavat tehdä itse. Käsitöitä ei tehdä itse tuotteen vuoksi. "Itse matka on tärkeämpi kuin määränpää."
2. Tuotteen ekologisuus yms. ovat monelle, kuten itsellenikin, tärkeää. Linkkaamassasi nettikaupassa ei lukenut edes valmistusmaata, joten kuka on tehnyt jonkun 15 euron tarjousmaton, missä olosuhteissa ja missä maassa.
3. Kun itse teen maton omista vanhoista vaatteista leikkaamalla suikaleita, tiedän ainakin jotain maton historiasta. Tietenkin materiaalien alkuperä saattaa olla pimennossa, mutta ainakin on ekologista käyttää ensin vuosia paitana tai muuna vaatteena ja sen jälkeen materiaali jatkaa elämäänsä mattona.
4. Itselläni on kangaspuilla tehtyjä räsymattoja, jotka ovat olleet minulla lähes 20 vuotta. Suomalaista käsityötä ystäväni mummon valmistamana. Hänen vintillään olevilla kangaspuilla. Voitko itse taata, että linkissäsi myytävät matot ovat yhtä kestäviä ja yhtä hyvissä olosuhteissa valmistettuja?

Siinä missä sinä mietit järkeäsi ja hartioitasi, voisit myös miettiä hieman perusteellisemmin, mistä ostat mattosi. Me muut voimme sillä aikaa nauttia käsitöistä ja luoda jotain, mitä sinä et selkeästi tahdo ymmärtää.

• ylös 10
  • alas 9

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat