Kommentit (7)

sirpukka

Vanhenemisen paras puoli on se, kun on tullut itsevarmuutta ja ymmärrystä koetun myötä. Osaa tulkita kanssaihmisiä, taito joka kehittyy iän myötä. Kurjaa taas on se ettei ole niin timmi kuin nuorempana. Toisaalta ulkonäöstä voisi sanoa, että moni kuitenkin paranee silläkin saralla vanhemmiten, kun löytää tyylinsä ja se itsevarmuus huokuu ja tekee tyypistä coolin.

Vierailija

ruumiin rapistuminen on vanhenemisen haittapuoli,mutta suuret edut iän karttumisesta ovat lisääntynyt älykkyys ja ymmärrys asioista,itsevarmuuden ja omanarvontunteen lisääntyminen.Niitä en kuitenkaan vaihtaisi vetreämpään ruumiiseen.

:)

Olen nyt 40 joten ikääntyminen vasta aluillaan. Se, millaisena olen kokenut tämän aikuistumisen ja kropan ikääntymisen tähän mennessä on ollut aivan mahtavaa! Toivottavasti minusta tulee ihana, terve, ryppyinen ja viisas pieni mummo! Vähän niinkuin juusto tai viini, jotka nuorina on ihan ok, mutta mitä vanhemmaksi tullaan sitä vivahteikkaammaksi ja herkullisemmaksi käydään! Odotan vuosien tuomia krenkkoja ja iloja uteliaisuudella. 

Tirlittan

En pidä vanhenemista mitenkään kamalana asiana. Päinvastoin, oikein odotan sitä, ettei koko ajan tarvi suorittaa jotain. Aika menee niin joutuisasti, ettei aina huomaakaan, kun on jo taas vuoden vanhempi. Enkä kuitenkaan tunne itseäni vanhaksi. Tietenkin ,jos alkaa syvällisemmin ajattelemaan vanhenemista, niin pelkään enemmän sairastumista Alzheimerin -tautiin, sillä se on meillä sukurasitteena. Yritän olla ajattelematta sitä, sillä sille en voi mitään.

Parempi elää päivä kerrallaan ja nauttia siitä.

KK

Olen 62v, enää ei ole ulkonäköpaineita. On ihmeellistä miten paljon olen hukannut aikaa siihen minkä vaikutuksen olen halunnut antaa. Nyt riittää kun jonkinlaiset puhtaat vaatteet on päällä ja hiukset harjattu. Ihokin voi paremmin kun ei koko ajan käytä kaikkia meikkejä. Säästyy myös rahaa kun apteekin perusvoiteet riittävät. Kampaajalla käymiset ovat vähentyneet ainakin puolella menneeseen verrattuna. On hienoa olla täysin vapaa olettamistani vaatimuksista. Vanheneminen on ihan hyvä asia, olen saanut kolme ihanaa tytärtä ja yhdeksän ihanaa lastenlasta. On aivan luonnollista, että vanhimmasta päästä pikkuhiljaa poistutaan maailmankartalta.

Nellis

Vanheneminen mietityttää minua lähinnä se, miten terveys kestää. Identiteettini ei ole koskaan perustunut ulkoiseen kauneuteen, joten ulkonäöstä en niinkään kanna paineita.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat