Kommentit (4)

Ria Hafren
Seuraa 
Liittynyt17.8.2015

Well... Minäkin olen pärjännyt 4-5 tunnin yöunilla semmoinen 20 vuotta. Unirytmini on tosin ihan erilainen: Nukahdan heti n. klo 22:30 illalla. Sitten voin herätä klo 01 (painajaiseen). Onneksi nykyään harvemmin. Herään yleensä klo 04-05. Keitän kahvit. Istun sängyssäni juoden kahvia ja kirjoittaen päiväkirjaani.

Näin kesällä aikaiset aamuni ovat aivan Ihania. Varsinkin, kun menen parvekkeelleni tupakalle. Valo on jo tullut :0)! Linnut ovat kuin sekopäisiä lauluineen ja säntäilyneineen sinne sun tänne. ISO jänis loikkii pihalla. Muuten on Aivan Hiljaista :0)! Jokunen taksi voi ajella Lauttasaaren Isokaarella. MAGIC MOMENTS :0)!!

Olen lukenut, että vain 4-5 tunnin yöuni aiheuttaa VAKAVIA ongelmia. Fyysisiä ja psyykisiä. En ole huomannut ko. oireita itsessäni.

Kaikkeen tottuu! Monta vuotta ei ollut kiva herätä klo 02-04 (varsinkaan painajaiseen). Mutta olen tottunut tähän. Teen aamuyöhön hetkestä positiivisen: Näin kesällä valo, linnut ja luonto parvekkeeltani ovat Fantastisia! Kirjoitan päiväkirjaani. Istun ehkä netissä tunnin. Sitten voin mennä uudestaan nukkumaan (jos ei juttuja aamulla/aamupäivällä). Usein otan ihanat päikkärit iltapäivällä. Paljon syvempi uni kuin yöllä...

JOTEN: Meitä on ihmisiä, jotka ovat ihan poissa tolaltaan (psyykisesti ja fyysisesti), jos he eivät saa 8 tunnin yöuniaan. Ihmisiä, joiden täytyy kamppailla vuorotyön kanssa. On vaikka mitä nukkumiskuvioita...

Minä huomasin (vuosien jälkeen), että pärjäsin omien uniongelmieni kanssa paljon-Paljon paremmin, jos etsin Positiivisia puolia niistä. - Well... Aamuyön tunteina minulle on tullut Monia UPEITA Ideoita :0)!!

Herännyt tänään la 28.5. klo 05:15. Ei päikkäreitä, koska 1. Äitini kuoli tänään, 2. Tyttäreni valmistui osteopaatiksi :0)!!

la vie

Ei kai siinä mitään, jos hengissäpysyy noinkin vähillä unilla, aivot vaan tarvitsevat oman aikansa käsitellessään päiväntapahtumia, ehtivätkö ne tuossa ajassa...

Jos itse joskus joudun olemaan 4-5h. unilla, kyllä se töissä menee ihan hyvin, mutta kun tulen kotiin olen ihan rättiväsynyt ja pitää mennä päiväunille heti.

6h. pärjään jo ihan hyvin etenkin näin valoisaan aikaan , jos on nukkunut sikeästi  sen ajan, eikä heräillyt ja yrittänyt nukkua. Talvella unta tarvitsen enemmän. 7-8h.

Itsekkään en jää pyörimään sänkyyn, kun herään, nousen ylös ja moottori käynnistyy samantien ( kuulemma, aamuäreät kanssa-asuvat sanoivat ..).

Annikki.

En voi kuvitellakaan neljän tunnin yöunia.Tarvitsen ehdottomasti 9 tunnin yöunet sekä psyykkisen että fyysisen hyvinvointini takia.Joskus vielä täytyy katkaista päivä puoliksi ja vetää tunnin päiväunet.Onneksi on mahdollista elää omilla ehdoillani.Jos alkaisin valvoa,ei tulisi mitään.En edes haluaisi alkaa aamuyöstä tekemään jotain.Kyllä marssisin siinä vaiheessa lääkärin puheille ja pyytäisin lääkettä että saisin koko yön nukuttua.On meitä ihmisiä niin erilaisia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat