Kommentit (2)

Siskojenhakkaajat kuriin

On epäreilua valittaa perinnöstä, jos sellaisen rehellisesti, toisia sortamatta saa. Vanhemmat jotka eriarvoistavat jälkeläisiään, perinnön suhteen, tekevät väärin. Rahan ja omaisuuden käyttäminen, väkivallan välineenä, on alhaista toimintaa.

Monen siskojenhakkaajan perinnöt, pitäisi pakkolunastaa valtiolle, eivät ansaitse euroakaan. Nykyisin oikeutta saa rahalla, köyhät perilliset jätetään nuolemaan näppejään ja se jolla on eniten (vanhemmilta saatua omaisuutta), voittaa perinnöt itselleen - perintöveroja on syytä todellakin korottaa.

Milli51
Seuraa 
Liittynyt25.2.2013

Olen samaa mieltä nimimerkin  siskojenhakkaajat kuriin kanssa,mutta meillä tilanne on aivan toinen.Vanhempani ovat molemmat 83-vuotiaita ja isälläni on Alzheimerin tauti.Äitini hoitaa häntä minun kanssani,koska asumme lähellä.

En ole mitään perintöä vailla,vaan huolehdin heistä mielelläni.Tuuraan äidin vapaapäiviä omaishoitajana ja kerääämme niitä niin,että äiti lähtee silloin jonnekin - esim.veljensä luokse naapurikuntaan sukuloimaan.Vastentahtoisesti,mutta kuitenkin.Siellä hän saa levätä ja nukkua kerrankin kokonaisia öitä.Ikävä on tietenkin kova heillä molemminpuolin,mutta onneksi puhelimet on keksitty.

Olen itse työttömänä ja tiukkaa tekee taloudellisesti,mutta pärjään kuitenkin jotenkin.Olen houkutellut vanhempani käyttämään rahojaan itseensä,mitään ei tarvitse  enää säästää.Ns.arkkurahat olemme siirtäneet jo toiselle tilille...

Hommaan vanhemmilleni kotiin esim.jalkahoitajan ja vien heitä jaksamisen mukaan teatteriin ja torille yms.

Tämä ei paljon vaadi ja mielestäni olen sen heille velkaa.Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi saada elämänsä sellaiseen malliin,ettei tarvitse kärkkyä perintöjä.

Ja en ole todellakaan mistään rikkaasta perheestä kotoisin - vanhempani olivat aikoinaan molemmat opettajia  ja mieheni on rakennustyöläinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat