Kommentit (9)

Tyytyväinen vaimo.

Olen saanut maailman parhaimman,minulle sopivan miehen ja näytän sen hänelle myös päivittäin.En odota vastapalveluksia omista teoistani,riittää kun hän on tullut 31vuotta sitten elämääni ja jakaa elämän kanssani.Olen kova passaamaan ja haluan täyttää mieheni toiveet koko sydämestäni.Se ei ole laskelmoitua vaan minun piirteeni.Tiedän että mieheni ei pidä siivoamisesta,joten hän lähtee lenkille aina kun minä siivoan.On todella palkitsevaa kun saa toisen mielen hyväksi.Hän sanoo joskus että tämä on vähän väärin kun minä hoidan kaiken kotiin liittyvän ja hän "vain" urheilee.Totean aina että minulle riittää kun hän on olemassa,varma ja vahva tuki minulle kaikessa.Autoon liittyvät asiat hän hoitaa,en ymmärrä niiden päälle.Olen nähnyt monia liittoja jotka eivät toimi,vanhempani erosivat ollessani 14v.Kun isäni touhuja seurasin,ajattelin että en ikinä ota juoppoa miestä.Päätin että jos raittiin hyvän miehen saan,olen hänelle hyvä.Kun mieheni on muutenkin hyväluontoinen,olen onneni kukkuloilla! En ole ikinä halunnut toitottaa tasa-arvoa naisten ja miesten välillä.Tarkoitan sitä että esim.työt pitää jakaa tasan.Minä haluan tehdä,olen luotu palvelemaan ja saamaan iloni siitä.Hyvin on suhteemme toiminut,kumpikin olemme tyytyväisiä.Äitini sanoi aina,että olin jo lapsena se "palveleva henki," halusin aina että muilla oli hyvä olla.Siitä olen aina saanut oman,aidon iloni.

Hopeahääpäivä

En ole koskaan tuntenut oloani kotoisaksi siinä vaiheessa, kun naisporukassa alkaa puolisoiden panettelu. En ole tuntenut tarvetta moittia rakasta miestäni muille. Jos parisuhteessa on ongelmia, on ne mielestäni parin myös ratkaistava, ei esim. naisystävien?! Tuskin nämä naiset ilahtuisivat jos heidän miehensä käyttäytyisivät samoin.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Tyytyväinen vaimo, hauska kuulla, että suhteenne on niin hyvin toimiva. Passaaminen sopii varmasti suhteeseen sekin, jos kumpikaan ei sitä koe epäreiluksi. Ihmiset ovat erilaisia ja olet oikeassa: on todella palkitsevaa, kun saa toisen mielen hyväksi.

Nimimerkki Hopeahääpäivä, kiitos myös sinulle kommentista! Joillekin voi ehkä olla apua siitä, että saavat käsitellä suhteeseen liittyviä ongelmia muualla, mutta totta: parinhan ne todella on viime kädessä ratkaistava.

Tumali
Seuraa 
Liittynyt14.11.2015

Eipä tarvitse puhua puolisosta mitään pahaa,eikä moittia kun semmoista ei ole asumassa saman katon alla.Enkä puhu pahaa myöskään avopuolisosta jonka kanssa kuitenkin reissaamme ja avopuoliso käy 2-3 kertaa viikossa "yöjalassa" luonani.

Ex- vaimo

Tässä oli juttu ihan täyttä asiaa! Ei se hyvän tekeminen tarkoita sitä että kynnysmatoksi pitäisi alistua, mutta silti pitäisi olla joku raja siinä, kuinka paljon kaataa omaa pahaa oloaan miehen niskaan. Saati sitten haukkuu sitä miestään muille. 

Itse en edes silloin sortunut tähän kun minulla ja ex- miehelläni meni huonoiten. Tosin tietysti meillä ne ristiriidat tulivat luonteiden ja tavoitteiden eroissa, eikä niinkään siksi ettemme olisi arvostaneet toisiamme. Ja vaikka liitto päättyi eroon, arvostan eksääni yhä edelleen siinä määrin, etten räävi menneen liittomme ongelmia kenellekään vaan olen käsitellyt ne itsekseni ja myös ammattiauttajan tuella.

Jos ikinä uuteen parisuhteeseen ryhdyn, samoin aion kohdella uuttakin miestä. Haukkumisella ja kiukuttelulla ei saa aikaan mitään muuta kuin pahaa. Miksi ihmeessä haluamme tuottaa noita sille, jota meidän pitäisi rakastaa? 

Milli51
Seuraa 
Liittynyt25.2.2013

Niinhän se on,että kaksi ihmistä tekee itse sen parisuhteen.Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa viisi vuotta ja olen tyytyväinen.Vasta nyt yli viisikymppisenä olen opetellut asioista puhumisen taidon - aikaisemmin ei riittänyt varmaan halua tai tahtoa siihen...

Otan vaivaavan asian heti puheeksi,vaikka se tuntuisi pieneltäkin.En arvostele häntä muille enkä usko hänenkään sitä tekevän.

Huomioimme toisemme joka päivä ihan automaattisesti eikä siihen tarvitse enempää paneutua.Hän esimerkiksi keittää aamukahvit,koska herää aikaisemmin ja minä en ole ollenkaan aamuihminen.

Kotityöt jaamme niin,että kumpikin tekee itselleen mieluisimmat hommat.Hän laittaa ruokaa ja huolehtii keittiön siisteydestä,minä teen pyykkihuollon ja siivoan kylpyhuoneen.Yhdessä teemme isommat siivoukset hyvässä yhteisymmärryksessä - siivouksen tiheydestä olemme vähän eri mieltä...

Murunen

En kyllä kannata hurskastelua puoleen enkä toiseen. Niin miehillä kuin naisilla voi elämässään olla erilaisia tavoitteita,taitoja ja intressejä, -ja erilaisia kausia. Jos homma toimii niin hyvä, jos ei niin paha sitä on sivullisten arvostella. Tyytymättömyys voi kieliä täyttymättömistä tarpeista. Jos on puolisolleen esittänyt toiveensa tarpeistaan ja toinen ei ei halua kuulla tai huomioida niin saattaapa se valittaminen olla aiheellista. Naisporukassa on usein puolison lempeää ja humoristista "moitiskelua" joka on enemmin ylpeyttä ja kiintymystä osoittavaa,toisen hupsujen piirteiden huumorilisästä arkeen. Tilanteita, ihmisiä ja elämäntapoja on erilaisia.

Häpeahoopäivä

Minuun sattuu, kun kuulen, että vaimo on siskojensa kanssa jutelleet jonkun miehen ikäviä tekoja. Tiedän, että jonain päivänä olen ollut ja tulen olemaan saman ikävän kohtelun objekti.

Pohdiskelija

Oman itsensä kanssa, jokaisella on eniten tekemistä, joten mitäs jos käyttäisi aikansa, niihin asioihin, joista itse saa tyydytystä ja jotka vievät itseä eteen päin ? Helpommin sanottu, kuin tehty, mutta siihen kannattanee pyrkiä.

On enemmän annettavaa elämälle, kun voi itse hyvin ja se tosiaan voi auttaa toisiakin, tekemään elämilleen asioita, jotka tekevät hyvää. Pahat, loukkaavat ja ikävät sanat, voi jättää omaan arvottomuuteensa. Niiden sanoja tuskin voi hyvin, tai on ainakin ajattelematon. Mitä tahansa ei tarvitse sietää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat