Kommentit (3)

blondi naisinsinööri

Meidän perheessä on kaksi insinööriä, mutta en kyllä pysty ajattelemaan puolisoani tunteettemana halki, poikki ja pinoon - ihmisenä. En tiedä mistä tämä nimenomaan insinöörien tyypittäminen tiettyyn muottiin oikein johtuu. Kyllä mekin ihmisiä olemme siinä kuin muutkin. Sinänsä artikkeli miksi puolisoksi kannattaa valita insinööri , oli mielenkiintoinen. Monia yhtymäkohtia löytyy. Mutta eivätkö muiden ammattien harjoittajat kykene samaan? Tarvitaanko aina insinööri korjaamaan jotakin rikki mennyttä? Miksi juuri insinööreistä väännetään näitä jo puujalkavitseksikin muotoutuneita stereotypioita?
Me ihmiset olemme kukin mitä olemme. En ollut insinööri kun tapasin nykyisen puolisoni, joten en valinnut häntä insinöörin putkiaivoilla - jotka minulle siis vasta myöhemmin muotoutuivat. Hän vain osoittautui sympaattiseksi, inhimilliseksi ja älykkääksi ihmiseksi , joka nyt sattui olemaan insinööri. Kätevä ja tekevä kaiken lisäksi.
Voi olla perää tuossa että puolisot täydentävät toisiaan. Mistä sen tietää. Itse en kyllä miettinyt, että näissä asoissa olen huono ja puutteellinen - etsinpä ihmisen jolla ei niitä puutteita ole. Sellainen tullee alitajunnasta jos on tullakseen. Ammatilla ei kuitenkaan ole mitään vaikutusta puolison valinnassa. Persoonallisuus ja toisen ihmisen kunnoitus ratkaisee.
Onko muissa ammattiryhmissä vastaavia stereotypioita? En mielestäni itse vähättele tai korosta ketään ammatin perusteella, mutta insinöörijuttuja kuulee joskus kyllästymiseen asti.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki "blondi naisinsinööri", olet varmasti oikeassa siinä, että puolison valinnassa persoonallisuus ja toisen ihmisen kunnioitus ratkaisee. Artikkeli insinöörin valinnasta puolisoksi on herättänyt mielenkiintoista keskustelua puoleen ja toiseen, ja vaikuttaa siltä, että moni on sinun tapaasi löytänyt siitä myös totuuden siemeniä. Koskaanhan asiat tai ihmiset eivät ole yhdestä puusta tehtyjä.

Heikoimman puolella

Insinööri-suvusta olevana, voin sanoa varmasti, että insinööreissä on psykopaatti-narsisteja, joilta puuttuu empatiakyky, eli myötäelämisen taito ja tunteminen täysin. Tämä pätee sukupuoleen katsomatta.

Ahneutta ja monenmoista väkivaltaa, puolustuskyvyttömiä ihmisiä kohtaan, ei voi kehua menestymiseksi. Insinöörien koulutukseen, otettava tunne-elämän taitojen opetusta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat