Sivut

Kommentit (16)

Eukko 60v.

Mielestäni ex-miehen uudella puolisolla on täysi oikeus sanoa oma mielipiteensä jos ei halua miehen pitävän eksäänsä yhteyttä.En ymmärrä tuollaista roikkumista jos kerran ollaan erottu.Uuden kumppanin ei tarvitse hyväksyä eksien yhteydenpitoa ja hänen ei tarvitse kokea siitä huonoa omaatuntoa.Hänellä on oltava täydellinen vapaus nauttia elämästä miehen kanssa yhdessä,elämästä johon ei eksä kuulu.Kun ovat eronneet,olkoot sitten erossa!

Eksän kanssa ystävä edelleen

Minusta taas jo yhteinen lapsi edellyttää hyviä ja ystävällisiä välejä. Mukä sen mukavampaa kuin säilyttää ystävyys pitkäaikaisiin ystäviin!
On uuden kumppanin epävarmuutta ja myös omistamisenhalua alkaa aikuista miestä rajoittamaan.

Eukko 60v

Tekisin heti suhteen alussa miehelle selväksi että haluan vain ja ainoastaan sinut elämääni,en eksää.Jos mies suostuu tähän,hyvä.Eksä pitäköön suunsa kiinni ja antakoon puolisoille rauhan.Jos mies ei suostu,alkaisin puolisona katsella aidan toiselle puolen.....Jos ei ole valmis jättämään eksäänsä kokonaan,ei ole vielä kypsä uuteen suhteeseen.

Vierailija

Tuntuu ikävältä ajatella, että eron sattuessa joutuisin eroamaan myös puolison sukulaisista, joista on vuosien varrella tullut läheisiä ystäviä. Eksän uudella puolisolla on varmaan huono itsetunto, jos ei kestä entisen puolison läsnäoloa suvun juhlissa. Harmillinen tilanne, toivottavasti ratkaisu löytyy!

Annikki

Kannattaisi tarkkaan harkita alkaako suhteeseen henkilön kanssa jolla on jo perhe.Säälin todella uutta puolisoa jos hän joutuu muiden ehdoilla elämään.Olen nähnyt tapauksia joissa uusi puoliso kärsii eksien yhteydenpidosta mutta ei saa sanottua sitä.Onhan hän vasta se toinen,ensimmäisellä perheellä on aina ykkösasema,hän saattaa ajatella.Nykyään näyttää olevan muotia että eksät ja uudet ovat kaikki yhdessä,on niin trendikästä pitää kaikkea "normaalina." Älytöntä touhua.Onneksi ei koske minua,säälittää vierestä seurata.

Lyyli

Kun on yhteinen lapsi, niin väkisinkin on yhteydenpitoa. Tässä tapauksessa ei ole kyse vanhan suolan janottamisesta, katkerasta erosta tai uuden suhteen sabotoinnista, joten en ymmärrä uutta puolisoa. Ei hän voi ruveta määräämään keitä ystäviä miehen sukulaiset kutsuvat juhliinsa, vaikka se ystävä olisikin miehen entinen. Se, että miehellä on ex, ei ole uudelta pois.

Elina W.

Tässä tarinassa oli erottu jo aika päiviä sitten. Minusta on erittäin asiallista pitää välit koska ovat vanhempia ja kenties joku pv isovanhempia. Mieheni vanhemmilla on tälläinen tilanne ja molemmilla vuosien myätä tullut uudet puolisot ja miehelleni sisaruksia. Häissämme molemmat vanhemmat ja heidän puolisinsa pitivät puheet ja nyt kun meillä lapsi olen iloinen kaikista isovanhemmista. Oma sukuni pieni, niin tyttärellämme ole minua sukua ympärillä ( vanhempani kuolleet). Kyllä uuden puolison pitää ymmärtää mennyt elämä. Jos muutamissa sukujuhlissa tavataan, en pitäisi sitä roikkumisena.

Vierailija

Itse olen tilanteessa, jossa miehen ex pitää tiiviisti yhteyttä ex-appivanhempiinsa sekä muihinkin miehen sukulaisiin. Tämä ei ole mieheni toive eikä hän pysty vaikuttamaan asiaan. Minun mielestäni se on kiusallista ja estää minua tutustumasta kunnolla uusiin sukulaisiini. Harmittaa kyllä mutta olen päättänyt olla välittämättä. Itse olen sitä mieltä, että exät kuuluvat menneeseen elämään ja että on luonnollista että välit hiljalleen etääntyvät.

PK

Ikävä ja hölmö tilanne, kun erostakin on aikaa ja yhteinen lapsi olemassa. Itse olen kokenut vastaavaa, ja omasta kokemuksestani sanoisin, ettei asialle paljoa voi tehdä. Ei kuitenkaan tarvitse tuntea itseään loukatuksi tai hylätyksi, kun tietää, että kiukutteleva uusi vaimo on syy siihen, ettei muut uskalla kutsua sukujuhliin. Jos entisen miehen sukulaiset tuntuvat läheisiltä, voi heihin pitää muuten yhteyttä ja säilyttää hyvät ja lämpimät välit läpi vuosikymmenten, ja sehän olisi lapsen ja tulevien lastenlastenkin kannalta hienoa! Ei uusi puoliso tai entinen mies voi kieltää toisten ihmisten ystävyyttä! Tylsää tietysti jäädä pois isommista kekkereistä, kun on tottunut käymään, mutta ei niihin väkisinkään voi mennä.

Sopuisa nainen

Mä ihmettelen miehen sukua, esim ex-anoppia. Miten joku uusi miniä voi hänelle sanella ketä hän saa omiin juhliinsa kutsua? Mä olisin anoppina sanonut miniäkokelaalle, että kyllä mä voin omiin juhliini kutsua lapsenlapseni äidin, sopipa se sinulle tai ei. Eli jos ei sovi, niin itse jäät pois. Minusta se ihminen, joka koittaa sanella, saisi olla se joka tilanteesta suljetaan pois. Ihme juttu kun ei asiallisesti voida tulla toimeen.

Vierailija

Olen itse tällainen "epävarma heitukka" ja "uusi miniä". Varmaankin vain minun tyhmyyttäni ja huonosta itsetunnosta johtuvaa, mutta onhan se ihan syvältä että mukana kuvioissa roikkuu miehen ex - "niin kuin aina ennenkin". Toivoisin ymmärrystä myös toiseen suuntaan - tuskinpa tässäkään napakasti kommentoineilla on omaa kokemusta asiasta.

Ärsyyntynyt

Kun sen exän kanssa on yhteisiä lapsia, on se sukukin yleensä isommassa osassa myös sille exälle. Ja parempi kaikkien osapuolten kannalta että ne nyksät hyväksyy tämän. Vai miten sen lapsen isommat juhlat joihin se exän suku ja uudet kumppanit myös kutsutaan. Lapsi sukkuloi vanhempiensa sukujen välillä kun ei voida olla sulassa sovussa kun uusi miniä ei tykkää. Hitto, älkää ottako miestä jolla on menneisyys jos tämmöiset asiat ahdistaa ja hankaloittaa elämää. Mua jurpii julmetusti jo valmiiks pojan tulevat rippijuhlat parin vuoden päästä, ku se uusi miniä onnistu blokkaa mut exän suvusta veke ja kerrottu jo et mä järjestän juhlat. Saanko mä sanoa et se uus miniä ei niihin juhliin tule? Joka kuitenkin on osa poikani elämää. Joten miten on?

annepa

Ärsyyntynyt kirjoitti:
Saanko mä sanoa et se uus miniä ei niihin juhliin tule? Joka kuitenkin on osa poikani elämää. Joten miten on?

Ei, ei, sun kannattaisi henkilökohtaisesti kutsua myös eksän nyksä niihin juhliin. Siis soitat sille eksän puolisolle ja kerrot, että juhlat on silloin ja tällöin ja toivottavasti tulette molemmat. Juhlissa sitten pidät puheen ja sanot, että on mukavaa, että lapsella on useampi aikuinen turvanaan ja mainitset nimeltä sen eksän nykyisen puolison, kuten muutkin. Tommosen jälkeen blokkaus on vähintäänkin tökeröä ja se uusi puolisokin sen ymmärtää, jos ei ole aivan urvelo.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat