Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kun kummitäti, äiti, isä, eno tai muu läheinen lähtee täältä, omin käsin maalattua kuppia tai lahjaksi saatuja tavallisia lakanoita haluaa pitää Kummitädin antama sokeriaski nostetaan pöytään joka aamu. Se on tärkeä.

Diipadaapa

Ei ne lattiat siivoudu, ikkunat, pyykit ja vessat siivoudu näillä vinkeillä. Meillä on kotona hyvä järjestys, mutta aina likaista. 5 lemmikkiä takaavat sen että karvaa löytyy ihan aina, eikä aikaa tahdo löytyä siivoukselle riittävän usein. Voi kunpa olisi varaa tilata viikkosiivous ammattilaisilta.

Käsityö kunniaan

Kyllä harmittaa kun ARVO tavaraa ei enää arvosteta . Ryijyt , kansallispuvut , pellavaliinat , käsinmaalatut kupit , hopea tavarat ym miksi kaikki pitää heittää romukoppaan . Esim . Ryijyt jotka on maksanut 10 000mk aikanaan nyt kirpparilla 10€ !! Tai ei kukaan huoli !! Ennen käyttöesine kun tapaninajelulle reessä lähdettiin !! Jospa tulee sähkökatkos ja kylmä. Ryijyn seinältä voi ottaa peitoksi vaikka !! Koriste-esineet joka lämmittää !! Eihän koskaan tiedä mitä voi tapahtua näin hectisenä aikana . Ryijyt kunniaan ja villamatot !!

Höyrypesuri

Höyrypesuri osta saat raikkaat lattiat kuumalla höyrylla eikä tarvii ostaa pesuaineita !! Muista sooda ja etikka !! Katso Googlesta joku konsti oli karvojen siivoukseen en vaan muista !! Muista pyykinpesukone huuhdella usein koska karvajalka jää koneeseen !! Reippaasti vaan toimimaan !! Ota oma tila jonne koirat ei saa mennä !!! Pirteyttä !! Höyrypesurilla voit pesta lattiat vaik joka päivä pidä se lähellä koko ajan !!

Päivi-mummo

Kun läheisesi kuolee, hän ei ole enää täällä kyselemässä, miksi heitit häneltä saamasi tavaran roskikseen. Ongelma on omassa päässäsi. Haluaisit kunnioittaa hänen muistoaan säästämällä esineen.

Pidä "rompe"-hautajaiset. Jos auttaa, pyydä anteeksi lahjan antajalta (jo "taivaassa"), että joudut tilan puutteen vuoksi luopumaan tästä esineestä. Aseta lahja roskapussiin kauniisti, anna itkun tulla. Sulje pussi ja vie roskikseen.

Sytytä illalla kynttilä hänelle ja kiitä saamastasi lahjasta.

Ja - anna itsellesi anteeksi.

Sitten - unohda koko juttu!

Vierailija

"Haluat varmaan pitää hyllyssä muutamat sinulle oikeasti tärkeät kirjat, mutta melkein kaikki muu on ulottuvillasi digitaalisesti."

En todellakaan halua lukea kirjoja näytöltä. Mikään, ei mikään voita oikeaa kirjaa. Myös CD-levyssä, kuten vinyylissäkin, on sitä jotain, mitä Spotify tai tietokoneen musiikintoisto-ohjelma ei millään voita. Koskaan.

Marittaja vm. 56

Mitään ei saa mukaan kun lähdön hetki on ovella... siis taivaanlähtö. Miksi pitäisi säästä jotain mistä ei tykätä vain siksi että se olisi esim. isomummalta saatu? Minulla on vain ne tavarat säästössä mistä pidän ja jotka ovat minulle rakkaita. Anopilta saamamme kihlaryijystä en ole ikinä tykännyt miksen saisi pistä se menemään jolle joka sitä arvostaisi ja pitäisi sitä, sen sijaan että se täällä säilytettäisiin ullakolla vuositolkulla, siihen asti kunnes minä kuolen? Ei se lapselleni tuo iloa, ei muistoja ei mitään, se on vain yksi tavara muiden joukossa.
Minä olen jo aikoja sitten myynyt anopilta saamiamme ryijyn ja paljon muutakin, mutta on myös pirskatelevia tavaroita jäljellä jotka olen saanut tädiltä, äidiltä, mummolta jne. minulle rakkaita.

KippariKulle

Eikö paremminkin pitäis opastaa tiukkaan tulevaisuuteen varustautumiseen kuin kulutushysteriaan?
Köyhä joutuu pakostakin säilyttämään tulevaisuutta varten sillä ei pieneläkeläisille nykypäivänä varat riitä edes ruokaan ja lääkkeisiin, toisin kuin raharikas voi elää kuin viimeistä päivää

Kummastunut lahjan vastaanottaja

Minua häiritsi jutussa röyhkeä asenne siinä tilanteessa, että saa lahjan, jota ei tarvitse tai joka ei ole oman maun mukainen. Kyllä minä ainakin kunnioituksesta lahjan antajaa kohtaan pidän esineen esillä tai käytössä ainakin jonkin aikaa, niin paljon ei itseäni häiritse, vaikka se ei sopisi muuhun sisustukseen, tms. Enkä ymmärrä kehoitusta valehtelusta. Miten näin epäkohteliasta ja itsekästä toimintaa voidaan oikein suositella? Harvemmin se oma koti kaaokseen joutuu muutamasta lahjaksi saadusta tavarasta.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Kummastunut lahjan vastaanottaja, näkökulmasi ovat kyllä aivan varteenotettavia. Kohteliaisuus lahjojen antajaa kohtaan on toki jokaisesta ihmisestä kiinni. Eikä valehtelulla tietenkään pitkälle elämässä pötkitä.

Eläväinen

Mieluummin roinaa, kuin tuo "kaikki pois, kierrätys ja roskiin" nukkekoti. Meillä jokainen perheenjäsen on minulle suuri persoona,maailman paras. En voisi heidän tavaroitaan poistaa kysymättä. Koirammekin ovat meille juuri ne maailman parhaat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat