Kommentit (8)

Vierailija

Siinä taitaa olla kirjoitisvirhe. Kontekstista päätellen uskaltaisin arvata, että sanan olisi tarkoitus olla "viinikin". Voisiko olla?

Vierailija

Hei,lapseni on huostaanotettu,olen juonut alkoholia viimeksi reippaammin kaverini häissä vuonna 2011. Lapseni sisarukset opiskelevat yliopistossa. Asioita on helppo yksinkertaistaa>siivoojan lapsesta tulee alkoholipitoinen lukutaidoton yhteiskunnan ongelma.Näin voi käydäkin,mutta meidän perhe ei ole mikään valtava poikkeus siinä että jotkut perheessä pärjäävät ja toiset eivät.Onko kyseessä tausta,geenit,yhteiskunta vaikea sanoa,mutta sen jälkeen kun sosiaaliviranomaiset ovat "auttamisessa"mukana niin mitään rakentavaa päihdeongelmaisenlapsen kohdalla ei enää tapahdu.16-vuotias lapseni karkasi oppilaskodistaan helmikuussa(2016),minulle ovat viranomaiset soittaneet tämän viiden kuukauden aikana seitsemän kertaa ja kertoneet että lastani ei ole näkynyt.Minä olen kyllä häntä nähnyt,koska hän syö,pesee pyykit ja välillä nukkuukin kotona.Ymmärrän toki että lastensuojelu laitoksista ei pystytä rakettina lähtemään lapsia hakemaan ja poliisin virka-apu pyyntö ei kyseisissä tapauksissa ole se ensisijainen hälytyskohde,mutta lapsi on lapsi.60-vuotiasta rapajuoppua ei enää mikään pelasta,mutta hänelle löytyy vieroitushoito osastot,kuntoutuspaikat ym. kun on vaan on tehokas sosiaalityöntekijä järjestämässä asioita.Huostaanotettua ala-ikäistä ei auta kukaan,huostaanottokodin henkilökunnalla ei ole resursseja ja sijoituksen sosiaalityöntekijöitä ei saa edes syyttäjä kiinni.Päihdeongelmaiset alaikäiset on pysäytettävä,Robinson Crusoen autio saari olisi yksi ratkaisu,sinne ei saisi päihteitä ja mahdollisuudet tuhota tulevaisuus rikollisilla päihteidenhankita keinoilla,olisivat vähäiset.Ärsyttävä murrosikäinen on hukassa,panostetaan nuoriin!

ex-laitosnuori ehjästä perheestä

'Uskon, että lähes kaikki lasten huostaanotot johtuvat vanhempien päihdeongelmasta.' Tämä kommentti on täysin värää, olen itse aikoinani huostaanotettu ja tulen täysin ehjästä perheestä jossa ollut vain vähäistä alkoholinkäyttöä (noin.5 kertaa vuodessa sivistyneesti, ei humalaan asti). Muistan myös teinivuosiltani kun suurinosa kavereistani kävi jossain vaiheessa laitoksessa tai oli siellä kunnes täytti 18 ja palasi kulmille. Itse tunnen pelkästään vähintään 100 sijoitettua nuorta ja näin äkkiseltä laskettuna ainakin 30:lla heistä oli raittiit vanhemmat jos asiaa tutkisi tarkemmin luku suurenisi varmasti.

Mari - KK
Seuraa 
Liittynyt1.10.2013

Kiitos kun huomasitte kirjoitusvirheen! Korjaan.

Vierailija, olen ihan samaa mieltä: nuorten hyvinvointiin on panostettava.

ex-laitosnuori ehjästä perheestä, tarinoita on paljon, ja Jussi Kinnusen käsitys on vain hänen omansa. Tilastot kertovat, miten totta näkemykset ovat. Mikä sinun tapauksessasi aiheutti huostaanottoon johtaneen tilanteen?

PBK

On niitä kaikenlaisia päihdeterapeutteja.Melkoinen moka Kodin Kuvalehdeltä julkaista tällaista.Viereen voisi toki julkaisya tilastot huostaanottojen syistä,jotka ovat varsin kirjavia.Suuri osa huostaanotoista ei johdu vanhempien päihde-eikä edes mielenterveysongelmista.osa syistä jopa varsin epämääräisiä.Heh,tuleepas aika aggressiivisesti esille nuo Alkon vahvan siiderin (8%) mainokset tuossa alapuolella..

Lars Leevi

Samalla lailla stereotyyppinen on "vierailijan" kommentti "60-vuotiasta rapajuoppoa ei enää mikään pelasta". Olen nähnyt vierestä, että sekään ei ole mahdotonta, jos päättää ottaa itseään niskasta kiinni. Vaipoissa oleva vuodepotilaskin voi vielä nousta elävien kirjoihin. Aina pitää antaa mahdollisuus ihmiselle. Mitä tulee huostaanottoihin, kyllä varmastikin valtaosassa päihteet kotona on pääosassa. Eihän se tarkoita 100%.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat