Vanhusten kanssa teatteria tekevä Jussi Lehtonen: Viisi asiaa, joita emme muista vanhuksista

Vanhusten kanssa teatteria tekevä Jussi Lehtonen: Viisi asiaa, joita emme muista vanhuksista

Viisi asiaa, joita emme tajua vanhuksista

Ihmisen arvokkuus ei voi olla mitattavissa vain sillä, kuinka hyödyllinen hän on yhteiskunnalle, sanoo näyttelijä Jussi Lehtonen. Hän listasi pyynnöstä viisi asiaa, jotka ihan liian usein unohdamme, kun kyse on vanhuksista.Lue koko juttu

Kommentit (3)

Keskiäkäinen

Hmm. 67- ja 72-vuotiaita "vanhuksia"... no joku voi kai pahojen sairauksien takia jo tuossa iässä joutua palvelutaloon tai muuttua "vanhukseksi", onneksi sellainen on aika harvinaista... kai? Ainakin minun lähipiirissäni, onneksi.

Anneli Koivunen

Me ajamme:
Kotiin on saatava lisää hoitajia ja ne jotka eivät pärjää enää kotonaan, heidät on saatava turvalliseen 24/7 ammattitaitoisten hoitajien hoteisiin. Yritetään Suomessa saada edes vanhusten hoito toimimaan. Sitä kautta näytetään että kunnioitamme ikäihmisiämme.
Allekirjoituksia kaipaa adressimme. Yli puoluerajojen ja tavallisten ihmisten tekemänä (takana eläkeläisiä, omaishoitajia, sairaanhoitajia, vanhusneuvostonjäseniä, edunvalvojia )

Suomeksi; http://www.adressit.com/arvokas_vanhuus_kaikille
På Svenska; http://www.skrivunder.com/arvokas_vanhuus_kaikille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vuosimallia 46

Keskiäkäinen kirjoitti:
Hmm. 67- ja 72-vuotiaita "vanhuksia"... no joku voi kai pahojen sairauksien takia jo tuossa iässä joutua palvelutaloon tai muuttua "vanhukseksi", onneksi sellainen on aika harvinaista... kai? Ainakin minun lähipiirissäni, onneksi.

En ihan ymmärrä mikä sinun kriteerisi tuo edellä mainittu vahusikä oikein on. Mutta elämä kohtelee meitä monessa suhteessa eritavalla on sairautta, yksinäisyyttä ym kohtaloita joka vaikuttaa kaikkeen. Mutta kyllä minä pidän itseäni vahuksena ihan hyänä sellaisena ja vaivojakin on sopivasti.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat