Kommentit (3)

Sinullakin oikeus mielipiteeseen

Voi olla, etteivät tajua tölvivänsä tai sitten tekevät sen tahallaan. Oli miten oli, minun mielestäni tölvimistä ei kannata aloittaa, mutta annan kyllä tarvittaessa takaisin. Näitä besserwissereitä riittää, ja voi olla, etteivät tajua sittenkään, vaikka heille vastaa, mutta onpahan ainakin vähän aikaa hiljaista. Negatiivisten ihmisten kommentteja ei tarvitse kiltisti ottaa vastaan. Asioista voi olla eri mieltä, mutta eriävät mielipiteet pitää kertoa asiallisesti eikä ojentamalla ylimielisesti toisia. Saattavat jopa arvostaa sinua enemmän, kun uskallat sanoa oman mielipiteesi.

hildamummu

Minä olen nyt 45v oppinut että suorasuille pitää vähän antaa takaisikin. Ja oletko huomannut, kaikki suorasuut ei seurassa kuin seurassa sitä tee ? Minun kälyni arvosteli minua selän takana vuosia,kuulin hänen laukomisensa ..itseasiassa hänen poikansa kummitädiltä.Hän oli sitä miettinyt mielessään, ja kerran vähän viihteellä avautui minulle että käly itseasiassa aina etsii minun tekemisistäni kritiikkiä..koski se vaatetusta,harrastuksia tai ihan mitä vaan ! Hän oli tullut siihen tulokseen että käly kadehti minun "tasaista" onnellista elämää. Ja sitä että tulin juttuun miltei kun ihmisen kanssa.  Otin sitten kissan pöydälle kälyni kanssa ja kerroin että ei tunnu hyvältä että lähisukulainen vatvoo MINUN asioitani milloin kenenkäkin kanssa. Ja kauan keskustelin ennenkuin myönsi mitään. Rivien välistä luin että heillä vaan puhutaan suoraan asioista,äitinsäkin aina.  Pyysin vain että turhat pahanpuhumiset loppuisivat ja jos oikeasti joku asia hiertää minulle voi tulla suoraan sanomaan .Ja keskustelemaan.  Vuosien jälkeen hän on suoraa suutaan vähän putsannut ja ihan juttuun tulemme. Mutta niin erilaisia ihmisiä olemme,että ystäväksi en huoli tuollaista muille huutelijaa . Jotkut ei vaan kasva koskaan ns.aikuisiksi. Eli meitä on moneen junaan.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hyvä hyvä, nimimerkki hildamummu! Jos jokin sapettaa, siitä kannattaa puhua ennemmin kuin märehtiä loputtomasti mielessään. Sillä keinoin välit saattavat myös parantua, vaikka eipä se tosiaan aina ole taattua siltikään. Hyvää jatkoa sinulle!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat