Kommentit (7)

Vierailija

Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Tunnen samanlaisissa tilnteissa eläneitä, vaati voimia muuttaa elämäänsä. Ei ole helppoa kenelläkään. Hyvää jatkoa edelleenkin.

Vierailija

Moni läheiseni ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Ajattelevat, että voivat suunnitella elämästään omannäköisen. Suunnittelevat ja pettyvät, kun elämä ei menekään omien suunnitelmien mukaan. Masentuvat. Ovat umpikujassa, kun eivät ymmärrä suunnitelmiensa mahdottomuutta. Näin olen nähnyt käyvän myös. Aina ei tuo onnea olla oman onnensa seppä. Paljon on suunniteltuja avioliittoja, suunniteltuja lapsia, mutta jostain syystä puolet avioliitoista päätyy eroon ja paljon lapsia on lastensuojelun asiakkaina. Aina ei siis omat voimat riitä, vaikka kuinka suunnittelisi elämänsä.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei Vierailija, on todella niin, että elämää ei voi suunnitella. Mutta voi silti tavoitella hyvää ja itselle sopivan tuntuista, tasapainoista elämää. Sitten vain elellään sen kanssa, että hallita emme tätä kaikkea koskaan voi...

Vierailija

Arvostan ihmisiä, jotka tekevät elämässään päätöksiä siten, että ovat rehellisesti sitä mitä ovat. Fb:n tämän jutun saatetekstissä selkeästi sanotaan, että jutun henkilö alkoi hallita elämäänsä erotessaan uskonnollisesta yhteisöstä. Se on hänen kokemuksensa. Sankariksi en kuitenkaan nimittäisi. Rehelliseksi suhteessa elämäänsä paremminkin. Tunnen monia uskonnollisissa yhteisöissä eläviä ja haluavat niin myös elää ja eivät koe mitenkään elämäänsä kaaokseksi ja ovat onnellisia. Se on heidän kokemuksensa ja arvosta sitä myös. Mutta harvoin heidän elämästään tehdään juttuja, eikä moni haluaisikaan. Kel onni on, se onnen kätkeköön. Kadehtijoita ja ymmärtämättömiä on paljon.

Vierailija

Krista on kuitenkin ollut rohkea ja rehellinen omille tunteilleen.

Tunnen moniaeri uskontoihin liittyviä, - ja ikävä kyllä täytyy todeta että he jos ketkään ovat vähän ulkokullattuja! Se perheenarki ei voi olla aina niih ihanaa kuin he sitä tuo esille! Sillä, se joka päiväinen pyykinpesu, se joka päiväinen ruoanlaittaminen eimillään voi olla niih ruusuilla tanssimista kunhe sitä korostaa!

Tunnen eräitä ison perheen äitejä,jotka haluavat omaa aikaa! Ja tämä valitettavasti on tosi, olen sen itse kuullut ja nähnyt!

- He ottavat kirjan ja menevät omaan huoneeseen ja lukitsevat oven,laittavat korvatulpat ja lukevat siellä! Ja arvatkaapa kuka huolehtii pienestä vauvasta ja kymmenestä muusta??? Ne isoimmat lapset,-he hoitavat pienempiä lapsia.... ja heidän pitäis leikkiä vielä omia lapsijuttuja, eikä ottaa vastuuta pienistä elävistä ihmisistä! -Ja pienillä, vasta kolme vuotiailla on oltava niih reippaita, että he itse pukevat jne..... ja kuinka ihanaa pienestä kolme vuotiaasta ois kun äiti tai isä tulis niih lähelle, että hän pukis minut!!!???Mutta kun äiti ja isä ei ehi, sillä heillä on pari muuta pienempää ja jos he haluavat omaa aikaa..... minun on pärjättävä itse.... sillä minun isosisko ei vielä hallitse tilannetta!

-Rakastan pieniä lapsia ja haluan että heillä on äiti ja isä jotka heitä oikeasti vielä huolehtii

--rakastan lapsia, joiden kuuluu elää omaa lapsuutta ja nuoruutta, eikä olla korvikeisästä ja äidistä pienille sisaruksilleen...

-Rakastan naisia, jotka ajattelevat itseään, mutta en niitä jotka siirtävät vastuun omille lapsilleen!

Ja kaikille naisille...tehkää niin kuin sydän sanoo....olkaa vapaat ja eläkää! Jos ei jaksa niih sanokaa se ääneen!

Vierailija

Itse tunnen eroperheiden lapsia, jotka joutuvat vaihtamaan kotia viikottain, kun on vuoro olla isän tai äidin luona. Ja se jokaviikkoinen sopeutuminen ja ikävä toisen vanhemman luokse. Ja se aika perheessä, ennenkuin ero tapahtuu. Eräässäkin tapauksessa lapset joutuivat pitkään seuraamaan vanhempien riitelyä ja toisen alkoholinkäyttöä. Se turvattomuus, mikä näistä lapsista huokui.. Ja lapsia oli vain kaksi ja kulissit kunnossa. Kukaan ei kuunnellut näitä lapsia. Että onhan näitä ongelmia perheissä, oikein välillä sydäntä raastaa hajoavat perheet ja alkoholin käyttö. Ei voi mielestäni perheen koosta tai uskonnosta päätellä miten perheessä voidaan. On paljon hyvinvoivia suuria ja pieniä perheitä ja samoin haasteellisia isoja ja pieniä perheitä. Ei voi siis yleistää. Helposti niin tehdään ja kerrotaan korvatulppien kanssa omaa aikaa hakevista äideistä. Samoin voisi kertoa pienen perheen äidistä, joka on lastensuojeluasiakas. Eli ei yleistyksiä..

M K

Jokainen vastaa itse valinnoistansa. Itse turvaan Jumalan lupaamaan siunaukseen. Sen verran pieni ihminen olen. Haluan sinne kotiin minne on jo monet heikot ja vähävoimaset, mutta onnelliset päässeet.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat