Sivut

Kommentit (22)

Surullinen odottaja

Läheiseni sairastui tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään 50-vuotiaana. Edes poistettu keuhko, sytostaattihoidot tai jäljelle jääneessä keuhkossa oleva keuhkoahtauma, ei ole saanut häntä lopettamaan tupakointia.

Tässä siis odottelen milloin ne viimeiset savut on otettu ja arkun voi viedä hautaan.

Vierailija

Tiedän tapauksen, jossa ketjupolttajan vaimo sairastui lopulta agressiiviseen keuhkosyöpään ja kuoli. Mies on polttanut ketjussa heillä kotona sisällä vuosikymmeniä, vaimo oli suuren luokan passiivinen tupakoija. Mies ei tietenkään koskaan voi itselleenkään myöntää, että käytännössä aiheutti vaimonsa kuoleman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa ketjupolttajan vaimo sairastui lopulta agressiiviseen keuhkosyöpään ja kuoli. Mies on polttanut ketjussa heillä kotona sisällä vuosikymmeniä, vaimo oli suuren luokan passiivinen tupakoija. Mies ei tietenkään koskaan voi itselleenkään myöntää, että käytännössä aiheutti vaimonsa kuoleman.

Hirveän ikävä juttu, mutta kyllähän tuossa nyt vedetään hieman mutkia suoriksi.

Vierailija

Tytti kirjoitti:
Ikävä tapa tuo lasten seurassa tupakointi. Sähkötupakankaan yhdisteitä ei pidetä sivullisille haitattomina.

Samaa katsoin! Muut näyttivät tekevän sen omalla ajallaan ja "siististi", mutta tuota en käsitä että lasten seurassa sauhutellaan. Ei se lapsi siinä mitään eroa näe onko se sähkötupakkaa vai tavallista, asennehan siinä opitaan.

Ria Hafren
Seuraa 
Liittynyt17.8.2015

Well. Olen tupakoinut 48 vuotta. Aina olen ollut terveempi kuin ei-tupakoivat työtoverini.
Joitakin vuosia sitten luin tutkimuksesta, jossa tutkittiin kehkosyöpään kuolleita. 60% heistä ei ollut koskaan tupakoinut! Miksi he saivat keuhkosyövän??

Olen aina huomaavainen ei-tupakoitsijoita kohtaan (jopa bussipysäkillä menen monta metriä poispäin). Yhä enemmän kanssaihmiset, media ja politiikot yrittävät saada meidät tupakoitsijat tuntemaan itsemme Rikollisiksi! - Vähemmän tuomitaan mässäilyn takia liikalihavia (jotka maksavat yhteiskunnalle monin verroin enemmän kuin tupakoitsijat). Ja vähemmään alkoholisteja, jotka tekevät usein kanssaihmisille olon kauheaksi (läheisille, kadulla ja busseissa kulkeville...). EI: TUPAKOITSIJAT ovat hirveitä, rikollisia jne.!!

Nimimerkki: Väsynyt tuomitsemiseenne

Tupakoimaton

Jos selittelee tupakointiansa sillä, että tupakointi on omaa aikaa, niin eikö sen voi korvata jollain vähemmän haitallisella? Vaikka erällä jotain mobiilipeliä, tai hetkellä facebookissa? Lakupötköllä? Lyhyillä päikkäreillä? Mieti mikä muu voisi olla sinulle kiva oma hetki, ja vaihda tupakointi siihen.

Annikki.

Enoni sairastui kurkkusyöpään muutamia vuosia sitten.Ensimmäinen kysymys lääkäriltä oli ollut että "kuinka paljon poltatte päivässä?" Enoni oli kauhistunut että hänkö,ei hän ole koskaan edes maistanut miltä tupakka maistuu! Että näinkin voi käydä.Onneksi syöpä saatiin parannettua.Kiitos TAYS!

Savuton

Ei varmaan mikään aihe nostata tälläistä mielipide myrskyä kuin tupakointi. Olen ollut 8 vuotta polttamatta. Tiedän kuinka tavattoman vaikeaa on tupakoinnista päästä eroon enkä halveksi tai väheksy niitä jotka siinä eivät onnistu.
Siltikin katson että on aikuisten ihmisten oma asia kuinka terveytensä pilaa (lihavuus, alkoholi, ilmansaasteet jne jne) tai on pilaamatta.
Aivan suunnattomasti ärsyttää tämä holhous yhteiskunta ja sääntö Suomi.
Paneutuisivat ennemmin vaikka rikoslain uusimiseen ja kiristämiseen niin henki- ja väkivaltarikoksista langetettaisiin tuntuvammat tuomiot kuin mitä ne nyt ovat, mutta se taitaa olla liian iso pala purtavaksi ja sen sijaan keskitytään tälläisiin lillukanvarsiin.

Vierailija

Nyt ollaan juuri siinä ytimessä: ei minua häiritsisi kenenkään tupakointi pätkän vertaa, jos minun ei tarvitsisi sitä hajua haistella missään. Kunpa se siis olisikin aikuisen ihmisen oma asia!

Mielestäni parveketupakointi pitäisi kieltää, rivitalojen terasseilla pitäisi olla tupakointikielto, autossatupakointi pitäisi kieltää... Eli siis tiivistettynä: tupakointi pitäisi kieltää kaikissa sellaisissa paikoissa, joissa se haju häiritsee muita.
Ei minua kiinnosta jos aikuinen ihminen polttaa kunhan tekee sen niin ettei se häiritse muita.

Vierailija

hei kun tässä artikkelissa nyt puhutaan tupakoinninsta, niin haluisin kysyy, että miten e-savukkeet on auttanut lopettamaan? onko ne kaikki oisen vaihdot ja nesteiden laitot hirveen hankalaa hommaa? oon koittanu kaikkii mahollisii nikotiinituotteita, mut mikään ei auta! katoin ite netistä näitä: www.paulsaar.com tai www.siu.fi ?

T: todella halukas lopettamaan

Yks vaan

Ria Hafren kirjoitti:
Well. Olen tupakoinut 48 vuotta. Aina olen ollut terveempi kuin ei-tupakoivat työtoverini.
Joitakin vuosia sitten luin tutkimuksesta, jossa tutkittiin kehkosyöpään kuolleita. 60% heistä ei ollut koskaan tupakoinut! Miksi he saivat keuhkosyövän??

Olen aina huomaavainen ei-tupakoitsijoita kohtaan (jopa bussipysäkillä menen monta metriä poispäin). Yhä enemmän kanssaihmiset, media ja politiikot yrittävät saada meidät tupakoitsijat tuntemaan itsemme Rikollisiksi! - Vähemmän tuomitaan mässäilyn takia liikalihavia (jotka maksavat yhteiskunnalle monin verroin enemmän kuin tupakoitsijat). Ja vähemmään alkoholisteja, jotka tekevät usein kanssaihmisille olon kauheaksi (läheisille, kadulla ja busseissa kulkeville...). EI: TUPAKOITSIJAT ovat hirveitä, rikollisia jne.!!

Nimimerkki: Väsynyt tuomitsemiseenne

Hei !!

Olipa hyvä kirjoitus. Joskus tuntuu todellakin että ihan rikollisia ollaan. Kaikki mennyt ihan kohtuuttomaksi .Syövän voi saada todellakin ja moni saanutkin  vaikka ei olis polttanut yhtään ainoaa tupakkaa.

Olen myös aina huomaavainen enkä koskaan polta että siitä olis haittaa muille. On kiva kuulla että on muitakin pitkään polttaneita jotka ei oo lopettamassa.

Alkoholi aiheuttaa paljon enemmän häiriöitä ja ongelmia kuin tupakka.

Ymmärrystä kaikille toivoisin enemmän .

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat