Lukijan kirje: Poika voi isän luona huonosti

Jouduin työn vuoksi muuttamaan toiseen kaupunkiin. Poikani jäi jatkamaan lukiota entiseen kotikaupunkiin ja muutti isänsä luo asumaan.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Kaisa

Parasta olisi jos pojalle järjestyisi oma asunto. Itse olen muuttanut 15-vuotiaana lukioon toiselle paikkakunnalle, kun kotikunnassa ei ollut mahdollisuutta jatko-opintoihin. Kun äiti pitää puhelimitse yhteyttä ja paikkakunnalla on tuttuja aikuisia, voi järjestely olla hyvin toimiva.

Jan

Sinulla voi olla exongelma puuttua asiaan tai ainakaan vaikuttaa poikasi tilanteeseen positiivisesti. Jos puutut liikaa, tilanne voi vain pahentua.

Mutta voisiko ystäväsi, joka sinulle tilanteesta kertoikin, keskustellla asiasta exäsi ja hänen uuden siippansa kanssa. Käytännössä toiki Kaisan ehdottama oma kämppä voisi olla hyvä ratkaisu, jos poikasi on niin kypsä, että omillaan pärjäisi.

Kiertolainen

Ota poika luoksesi asumaan. Lukiolaiselle koulun vaihtaminen ei ole mikään tragedia eikä trauma. Itse vaihdoin koulua monta kertaa vanhempien muuttaessa enkä erityisesti kärsinyt. Nyt aikuisena minulla on yhä ystäviä eri puolilta maata. Rakkaan mamman luona, poissa äitipuolinoidan ja möntin faijan luota on taatusti kivempaa.

Vierailija

Hyvä 68-vuotias eläkeläinen! Tarvitset lainaa lainojen yhdistämiseen yhdeksi, halvemmaksi lainaksi, jolloin kuukausieräsi pienenee. 68 vuoden ikäsi ei ole este. Yhdistelylainan saamiseksi vaaditaan kunnossa olevat luottotiedot ja säännölliset, riittävät tulot (palkka tai eläke, ei pääomatulot).

Lainanmyöntäjää kiinnostaa eniten se, että pystyt maksamaan sovitut kuukausierät ajallaan takaisin.

Yhdistelylainan ottamisessa on järkeä silloin, kun sen todellinen vuosikorko on pienempi kuin nykylainojesi. Näin lähes varmasti on, jos nykylainasi ovat pikavippejä, luottotililainoja tai osamaksusopimuksia. Yhdistelylainojen todelliset vuosikorot alkavat 4,5%:sta ja laina myönnetään 1-15 vuodeksi. Pitkällä laina-ajalla saa kuukausierää pienemmäksi.

Kahden pojan äiti

Pojan olisi päästävä pois "ilkeän äitipuolensa " luota, koska pitkään jatkuva paha olo voi johtaa masennukseen. Poika ei puhu pahasta olostaan, koska isä on tärkeä. Mielellään omaan asuntoon, jossa sekä isä että äiti käyvät vierailulla. Hyvät suhteet molenpiin vanhempiin ovat tärkeät.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat