Lukijan kirje: Ystäväni on jumissa menneessä

Olen tullut siihen pisteeseen, etten enää pysty auttamaan ystävääni.Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Mikä sen pahan tappaisi? No, hyvä tietenkin! ..
Mitä jos sanoisit suoraan ystävälle, ettet enää jaksa kuunnella valittamista?
Ja kysyt mikä oikeasti painaa mieltä? Pyydä vaikka keksimään joku uusi valittamisen aihe, tai anna esimerkkinä samanlaista valitusta takaisin. Jos itse ymmärrät kuinka se on raskasta, SELITÄ omat tunteesi hänestä hänelle, tyyliin, "olet rakas ystävä, mutta ei jakseta enää valittaa menneistä, niille en pysty enään mitään tehdä, luodaan mielummin uusia mukavia muistoja..."
Hymyilkää ja naurakaa hyvät ihmiset, se on parasta mieliala lääkettä, eikä maksa mitään!
Huolet ja murheet on hyvä tiedostaa, mutta ei niitä tarvitse kokoajan mielenpäällä kantaa.

ninna

sama juttu sano suoraan nyt et jaksa nyt riittää asia käsitelty.lempeämmin voit sanoa jos alkaa puhua menneestä anteeksi asia on jo käsitelty puhutaan jostain muusta.näitä ihmisiä on eikä muita voi muuttaa.

Vierailija

Joskus kun on vaikeaa ja tekee mieli valittaa kaikesta niin ei silloin haluaisi muuta kuin jonkun, joka kuuntelee ja edes esittää myötätuntoista. Kokeile halata ja sanoa "sepä harmi." Sen jälkeen ohjaa keskustelu johonkin positiiviseen. Itsellänikin ainakin on kaveri joka ei sitten koskaan lakkaa valittamista mutta esitän aina myötätuntoista, sillä tiedän että hän ei ikinä pääse siitä yli ellei joku ole häntä tukemassa. (koska muut käskevät hänen lakata valittamasta)

Kaikki loppuu aikanaan

Miesystäväni on myös jäänyt kiinni entiseen eli aikaan kun perhe oli kasassa. Hän oli eronnut vuosia aikaisemmin ennen meidän tapaamista.

Nyt meillä on tiedossa vakava keskustelu aiheesta, pystyykö hän päästämään menneestä irti, jotta voimme jatkaa yhdessä, vai jatkammeko kumpikin omaa elämäämme. Enään en kuuntele mitä ovat tehneet perheenä tai sitä haukkumista exää kohtaa.

Vierailija

Minäkin jättäisin yhteydenpidon vähemmälle tuollaisen ihmisen kanssa, joka aina vain valittaa omista asioistaan. Negatiivisuus tarttuu ja itsekin tulee pahalle päälle ainaisesta marinasta. Jos olet saanut samaa napinaa kuunnella jo vuosia(!) niin paras varmaan itse siirtyä elämässä eteenpäin.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat