Vaikeasti vammaisen Liljan isä: ”Päällimmäisenä on syvä kiitollisuus”

Johannes Romppanen on 34-vuotias kolmen lapsen isä.

Kolmevuotias Lilja on saanut isänsä Johannes Romppasen miettimään asioita, joita useimpien vanhempien ei tarvitse miettiä. Miten ymmärrän puhumatonta? Ajatteleeko lääkäri tosiaan, että vammaista lastani ei tulisi elvyttää?Lue koko juttu

Vaikeasti vammaisen Liljan isä: ”Päällimmäisenä on syvä kiitollisuus”

Sivut

Kommentit (41)

Eve-ope

Olen itse tehnyt koko työurani ensin kehitysvammaistenohjaajana ja loppu työurani erityisluokanopettajana (Toi-opena)= toiminta-alueittain tapahtuva yksilöity opetus.

Muistan jokaisen oppilaan,pienimmänkin kommunikaatio yrityksen,herkkyyden ja suuren viisauden heidän katsessaan.En eläkkeelle siirryttyäni jäänyt kaipaamaan työkavereita (heitä tapaan säännöllisen epäsäännöllisesti),en rutiineja enkä hankkeita ja muita ns. Hallinnollisia asioita.Jäin kaipaamaan oppilaita,arkea ja aitoutta.
Vammainen lapsi on perheelleen suuri lahja,elämän valonkantaja.Lilja on perheenne tasa-arvoinen jäsen,oman erilaisensa.Onnea Liljasta ja rohkeudesta avata tunteet.Voimia rankkoihin päiviin ja luottamusta toinen toisiinne.

Vierailija

Kaunis ja koskettava juttu, aivan ihana tyttö, ja mitkä isoveljet! Paljon onnea ja ilon päiviä tälle perheelle, taistelutarmoa heikompiin hetkiin ja periksiantamattomuutta! ?

• ylös 10
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Salla

Ihana tyttö Lilja <3 Itse menetin monivammaisen poikani n. 3,5v ikäisenä. Itse olin tuolloin 21v. Lääkäri vain ilmoitti että lapselleni on päätetty elvytyskielto eikä minun kanssani asiasta puhuttu eikä mielipidettäni kysytty...tuntui ja tuntuu edelleen todella pahalta vaikka tiedossa olikin että poikani tulee menehtymään nuorella iällä. Jokainen hetki oli rakkautta pienen leijonanpennun kanssa <3 Liljalla ja koko perheelle aurinkoista jatkoa. Koko perheesi rakastaa sinua syvästi :)

• ylös 10
  • alas 1
Äiti36

Hei. Kiitos kun jaoitte tarinanne. Meillä on puoli vuotta vanhempi tyttö, nuorin neljästä, ja tunnen surunne siitä, kun lapsi ei tee samoja juttuja kuin muut samanikäiset. Aivan ihana lapsi, Lilja, teillä on. Voimia arkeenne ja paljon mieleenpainuvia hetkiä <3

Vierailija

Raskasta mutta äärettömän rakasta elämää tuo Lilja tyttönen elämäänne.Taistelua,suuria voittoja,ihania hetkiä.

Kiitos teille kaikille keskusteluun osallistuneille! Olemme KK:n toimituksessakin kyynelehtineet jutun äärellä ja olleet tosi kiitollisia siitä, että Liljan isä jakoi kokemuksensa meidän kaikkien kanssa. Moni on saanut siitä varmasti paljon itselleen.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Voi mikä prinsessa <3 Toivon hartaasti että tekniikka tässä tulee apuun ja Liljan ajatukset tulevat tietoisuuteenne. Ja onneksi on ihanat veljet <3 ja rakastavat, turvalliset vanhemmat <3

Vierailija

Kaunis kertomus ja aivan ihana tytto ja niin kaunis!!Katse on tosiaan terava!Kaikkea hyvaa teille!

Vierailija

Vammaisuus on kaikkein kiusallisinta terveille.
Uskon, että vammainen lapsi on lahja, joka annetaan henkisesti jo pitkälle kehittyneille vanhemmille. Hän tuo opin äärettömästä rakkaudesta ja armosta.

UpeaPerhe

Teillä on todella kaunis ja vahva tyttö! Kauheaa kuulla mitä kaikkea kamalaa lapset käy läpi! Onneksi Liljalla on noin ihana perhe. Mahtavat, tukevat ja ymmärtäväiset vanhemmat. Upeat isoveljet jotka kohtelevat tyttöä kun se olisi täysin terve. Se on varmasti tärkeää sekä Liljalle, että vanhemmille. Kuin eläisi pieniä hetkiä täysin tavallista perhe-elämää ilman murheita. Olen varma että tyttö nauttii ajasta heidän kanssa täysin sydämin. Tsemppiä teille jatkonkin kannalta!

Vierailija

Ja on lapsiperheitä, joilla on aikaa ja energiaa tuhota toisen elämää, kotirauhaa, yksityisyyttä, manipuloida muut vahingoittamaan porukassa häntä ja hänen läheisiään, levittää valheita. Lapsiperheitä, joille kaikki oltava sallittua ja ilmaista ja joille toisten elämä ja ihmisarvo ei merkitse mitään.

leijonaiskä

Mulla on kehitysvammainen poika ja rakkaus on sen verran lujaa, että meidän perheen asioita ei byrokraatit pyörittele. Kun näkee asiat positiivisesti, niin ei erityislapsessa itsessä nyt sinällään mitään vikaa ole. Byrokraateissa on. Maailman ihanimmassa lapsessa eniten hankaluuksia tuottaa byrokraatit. Vammaiset ei kuulu kaupunkiympäristöön. Maaseudun rauhassa vamamisten kanssa on helpompaa.

Greta

Suloinen pikku neiti Lilja. Tuo kuva, jossa hän on poikien kanssa, on niin ihana.

Itselläni on kaksi lasta, niin rakkaita minulle. Mutta tärkeitä ovat myös ne hoitolapset, joita olen lastenhoitajan työssäni kohdannut.

Vieläkin sydämessä sykähtää, kun näen juttuja kehitysvammaisista lapsista.Heidänkin kanssaan olen työtä tehnyt, minulle he ovat ihan kuin muutkin lapset. Ikävä kyllä tämä yhteiskunta ei ole muuttunut suvaitsevammaksi.

Suloista suvea Liljan perheelle!

Vierailija

Niin ihana kirjoitus. Olen lukenut monta kertaa läpi.. samoissa ajatuksissa ja tuntemisissa rämpinyt..Niin rakkaita nämä erityiset. Paljon voimia teille sinne?terkuin erityisen äiti

Teittu

Elvytyskielto lapsella ? Liljalla on oikeus elää omaa elämäänsä ja siitä ei ole oikeutta muiden päättää...nauttikaa ihanasta ajastanne yhdessä

SirpaSinikka

Olipa koskettava ja kaunis kirjoitus! Olette Ihana perhe. Suloinen Lilja. Kaikkea Hyvää elämäänne! Rakkaudella Sirpa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat