Lukijan kirje: Olisinpa saanut edes kortin

Kummitäti ei muistanut minua koskaan.Lue koko juttu

Kommentit (8)

Katkera inhokki kummilapsi

Minua kummi ei ole muistanut vuosiin, joskus ihan pienenä vain ja rippijuhlissa, silloinkik sain vain ruusun. Toiselle kummilapselleen osti rippilahjaksi ulkomaanmatkan. Muutenkin reissaavat yhdessä ja kaiken huippuna kummini kirjoitti facebook päivityksen toisen kummilapsensa syntymäpäivänä että "tänään lempikummilapsen syntymäpäivä". Tuntui pahalta, itse kutsuin käymään syntymäpäivänä, ei edes vastannut kutsuun saati tullut paikalle.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Katkera inhokki kummilapsi - onpas kurja tuo tilanne! Voisiko se liittyä johonkin ihan muiden keskeisiin ihmissuhteisiin? Kuuntele itseäsi ja löydät varmasti tavat toimia siten, että et pahoita mieltäsi turhaan. Jos sinua ei joku ymmärrä arvostaa, joku toinen ymmärtää sitäkin enemmän!

Parempaan päin

Omia kummejani näin viimeksi omissa ristijäisissäni ja siitä vain valokuvat ovat todisteena/muistona. Koskaan en ole mitään muistamista heiltä saanut. En edes tiedä missä he nykyään asuvat, enkä toisaalta välitä tietääkkään.
Isosiskoni toimi rippi"kummina" rippikurkossa. Ei tuntunut pahalta, kun tuttu ihminen oli vierellä. Seurakunnantyöntekijät vain vähän ihmettelivät.

Kummittomuuteen on tottunut jo pienestä asti, mutta kyllähän se nuorempana harmitti kun kaverit puhuivat kummeistaan ja sisarusten kummit kävivät kylässä sekä muistivat. Itselle tuli usein ei-toivottu ja unohdettu olo.
Nyt olen itse kummitäti lapsille, joita näen säännöllisesti ja muistan heitä juhlapäivinä. Pyrin itse olemaan hyvä tai ainakin parempi kummi, kuin mitä minulle oltiin, niin ei ainakaan kurjuus lähde kiertoon.

Kummiton

Oma kummitätini oli ajattelematon p*****inen. Koska olin poika ja minulla oli sairauden takia isohkot rinnat, katsoi tätini asiakseen huomautella, "Pojallahan on isommat kuin minulla". Ei tuo koskaan pitänyt yhteyttä. Myöhemmin en minäkään pitänyt mitään yhteyttä. Olin vahingoniloinen, kun tytär sitten myöhemmin soitti ja jätti puhelimeen viestin, että täti oli kuollut.

Arja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt12.8.2014

Hei nimimerkki Parempaan päin: hienoa, että haluat ja voit olla itse hyvä kummi!

Ja nimimerkki Kummiton, olivatpa todella ajattelemattomia nuo kummitätisi kommentit. Ei sellaisista mitään hyvää ihmissuhdetta voine rakentua, ymmärrän hyvin.

Kummius on kallista

Kummius on sitten erikoinen vastuu. Nuoremman kummipojan ristiäisissä pappi painotti kummin vastuuta kalliisiin lahjoihin joihin vanhemmilla ei välttämättä ole varaa. Tämä neuvo on otettu hyvin kirjaimellisesti lahjatoiveiden suhteen ja en vaan suostu noudattamaan sitä, koska itselleni kummius on merkinnyt jotain muuta kuin lahjoja 2x vuodessa. Ja kiitosta on turha odottaa mistään lahjasta on se sitten listalta tai ei.

molokero

Elettiin  50 lukua. Kumi antoi minulle vain ilkeitä sanoja. Olin " molokero" ,kyläluuta jne...

Kerroin hänelle mielestäni kivoja asioita joita kotonani tehtiin. Kommentti oli " kittiä kanssa".

Yhdet harmaat sukat joissa oli raitoja yläosassa. Sain koska ne ei kelvannut hänen pojan tyttärelleen.

Olin jo toisella paikkakunnalla töissä kun hän kuoli. En mennyt haudalle koska ajattelin että ei hän sitä olisi halunnut. Tytär kyllä kommentoi että ei tullut edes kummitädin haudalle. Hämmästyin että minunko olisi pitänyt. Rauha hänen sielulleen.

Ein ole välinpitämätöm

Minä taas olisin halunnut pitää tiiviimpää yhteyttä kummilapseeni, mutta vanhemmat eivät koskaan kutsuneet synttäreille tms. Olin ylioppilasjuhlissa ja vein ruusun, mutta etäiseksi ovat suhteen jääneet, koska en saanut pitää yhteyttä "pikkulapsiaikana".

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat