Uuni puhtaaksi ennen kinkunpaistoa – tarvitset vain soodaa, suolaa ja etikkaa

Ruokasooda ja etikka ovat tehopari, joka puhdistaa uunin ja uunin ikkunan.Lue koko juttu

Kommentit (11)

Tumali
Seuraa 
Liittynyt14.11.2015

Oon kyllä kokeillut kaikenlaisia aineita ja itse sotkemiani seoksia mutta lasin pinta ei ole vielä täpälistään päässyt.Tämäkin seos on tuttu,mutta ennen en ole liottanut yön yli.Vielä kerran kokeiluun menee ja toivotaan että lopputulos ois puhdas.

Etikka??

Niin, entäs se etikka?! :)
Mitä emali tykkää tuosta sekoituksesta..?
Uunin lasin sain puhtaaksi, kun ensin kostutin uunin (vettä astiassa 70 asteessa) ja keraamisen tason tms skrapalla skrapasin. Mahtavaa nähdä kunnolla uuniin!!

RexDurio

Entäs kun pannari paloi uunissa ja uunin lasi ja koko uuni on noessa, ja paksussa sellaisessa vieläpä.

Ei auttanut etikka, eikä ruokasooda! Ajattelin että irroitain sen lasin ja kokeilen tiskikoneessa pesua.. Mutta sitten kokeilin tuhkaa, mäntysuopaa ja suolaa sekaisin 60/30/10 suhteessa ja sillä tahnalla kun hinkkasin, niin jopa irtosi kerroksittain kolmella käsittelyllä ja lasia raappasin vielä ikkunaterällä (jolla kaaputetaan maaliroiskeet ikkunoista) Eikäpä lämpökäsittelykään ollut pahasta, eli uuni n 100 asteiseksi ja sitten taas pyyhittiin kostealla rätillä.

Karhunkielestäkin oli hyvää apua..

Tarja - Kodin Kuvalehti
Seuraa 
Liittynyt13.9.2012

Hei! Huomaan, että olen aivan amatööri uunipesunikseissä, vaikka tuolla jutussa mainitulla niksillä sainkin puhdasta jälkeä. Tuo noki-mäntysuopa-suola -konsti täytyy kyllä kokeilla. Sokeripalaa olen kokeillut ja se on toiminut ihan kohtalaisesti. Uskoisin, että hieno sokeri ei aja aivan samaa asiaa, koska palasokerissa on enemmän hankausvoimaa. Kertokaa, viisaammat, onko näin.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat