Ira Koivu: "Raitistuminen voi olla helppoa"

klo 16:01 | 28.12.2016
Riippuvuus alkoholista on vaikeaa, ei selvin päin eläminen, sanoo raitistumisestaan kirjan kirjoittanut toimittaja Ira Koivu.Lue koko juttu
Riippuvuus alkoholista on vaikeaa, ei selvin päin eläminen, sanoo raitistumisestaan kirjan kirjoittanut toimittaja Ira Koivu.Lue koko juttu
Ladataan...
Kuin peiliin katsoisi! Ei ihan kaikki mene yksi yhteen, mutta muutaman sanan vaihtamalla olisin voinut itse kirjoittaa tämän. Tiesin, etten voi olla ainoa, joka kokee asian näin, mutta oli ravisuttavaa lukea oma tarina lehdestä. Kiitos! Itse en voi ihan niin avoimesti omasta tilanteesta avautua työn takia, ettei "maine mene". Olen selittänyt raitistumistani terveyssyillä, jotta ei tarvitsisi myöntää riippuvuutta. Muutamalle hyvälle ystävälle aion nyt näyttää tämän tekstin ja sanoa, että siinä on pähkinänkuoressa se, mitä olen käynyt läpi. Kaikki eivät ole vielä raitistumiseni syytä ihan ymmärtäneet, vaikka siitä on kohta jo kaksi vuotta. Onneksi ovat kuitenkin sen hyväksyneet. Kevättä kohti raittiina ja iloisena :)
Hei nimimerkki Onnellinen kohtalotoveri, onpa hienoa, että sinäkin olet onnistunut Iran tapan raitistumaan! Kiva kuulla, että joskus jokin artikkeli osuu kertomaan melkein yksi yhteen omastakin elämästä. Hyvää jatkoa sinulle ja tosiaan iloista kevättä!
Minä olen samaa mieltä. Raitistuminen on helppoa. Minä 7,5 vuotta sitten päätin, että lopetan. En ole tippaakaan ottanut, enkä tippaakaan kaivannut saati katunut. En tarvinnut AA-ta enkä uskoa. Vain ajatuksen, että haluan elämäni olevan paremman ja elämisen arvoista!
Onnea siitä, että raitistuminen oli helppoa. Itselleni ei raitistuminen onnistunut itsenäisesti, vaan olen tarvinnut vertaistukea -tämä on auttanut minua. Mielestäni ei ole väärää tapaa raitistua, päämäärä on tärkein.