Lukijan kirje: Työnantaja hyödyntää porsaanreiät

Valtion yhtiö kiertää työnantajan velvollisuudet maksamalla minulle työt palkkioina. Töistä kerrotaan yksi kerrallaan, joten minun on oltava aina valmiina.Lue koko juttu

Kommentit (2)

Väärin on väärin

Kuulutko mihinkään liittoon? Liittojen lakimiehet ovat juuri tuota varten. Työn jatkuva teettämnen ilman työn vakinaistamista ei ole enää laillista ja sääntöjen mukaista.

Työnantaja olettaa, etten viitsi / rohkene / jaksa nostaa kissaa pöydälle. Ymmärrän, että tilanteessasi se on vaikeaa, sillä leipää se on tuollakin tavalla ansaittu leipä.

Tiedätkö työpaikallasi muita vastaavassa tilanteessa olevia, joita työnantajasi käyttää tuolla tavalla hyväksi? Jos et yksin halua panna työnantajaa lujille, ehkä yhdessä voisitte jotain tehdä.

Sanoit, että kyse on valtionyhtiöstä. Oletko ottanut yhteyttä kansanedustajiin suoraan? Varsinkin vaalien alla he kyllä tarttuvat asioihin.

Alba

Olen samaa mieltä kuin edellinen vastaaja. Ole yhteydessä liittoosi - tässä kohtaa niistä on kerrankin hyötyä - ja pyydä apua. Joko toimit ja ehkä saat apua tai et sa, tai et toimi, jolloin tilanteesi ei parane. Molemmissa on riski. - Samalla en voi olla miettimättä, että tilanteesi on jossain määrin myös tiukan työlainsäädäntömme syytä, siis ay-liikkeen. Jos työmarkkinat olisivat joustavammat, työnantajat työllistäisivät helpommin, ja sinullakin voisi olla jo vakituinen työ. Suo siellä vetelä täällä. -Mutta tutki mitä laki sanoo, hae apua, pidä puoliasi.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat