Uuninpankkopoika Saku Timonen: "Olen äreä äijä enkä tykkää rasismista"

Uuninpankkopoika Saku Timonen: "Olen äreä äijä enkä tykkää rasismista"

Sosionomi ja oikeustieteen kandidaatti Sakari "Saku" Timonen, 58, kommentoi Uuninpankkopoika-blogissaan yhteiskunnan ilmiöitä. Vuonna 2015 hän sai Rauhanjärjestö Sodankomitean rauhanpalkinnon. Saku asuu Juuassa 81-vuotiaan äitinsä kanssa.

Uuninpankkopoika Saku Timonen ei pelkää vihapuhujia. Hän asuu äitinsä kanssa Juuassa ja ampuu blogissaan alas rasistien huuhaa-tarinat.Lue koko juttu

Kommentit (9)

Vierailija

Itkettää melkein, että hyviä ja rehellisiä ihmisiä on. Myös blogistin vanhemmat, joiden ainoa sääntö oli toisen, naapurin koskemattomuus ja kotirauha, kunnioitus.

Ulkosuomalainen

Arvokasta työtä Saku! Juuri tätä todella nyt tarvitaan!!! Kunnioitan suuresti tapaasi kirjoittaa ja käsitellä asioita. Jaksamista jatkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Pankokissa

Aktiivimallista: jokainen ministeriö on saanut tehtäväkseen keksiä säästökohteita valtiontalouden paikkaamiseen. Turvapaikanhakijoita varten otettiin ainakin 400 milj. laina, josta suurin osa meni Sipilän lähipiiriin yrityksiin. Ministeriöiltä vaaditaan nyt säästöjä tämän valtiontalouden vajeen paikkaamiseen ja mitään muuta eivät ole keksineet kuin juustohöylämenetelmän. Eläkeläisiltä, työttömiltä ym. On hyvä leikata ! Aktiivimalli voi toimia jonkun nuoren kohdalla, mutta jos työtön joutuu joka kerta laskemaan että voiko ottaa tilapäistöitä vastasn ettei menetä asumistukea ja asuntoaan, niin on se aika vaikea yhtälö! Mitä ihmiset tarvitsevat? Perusturvan eli asunnon. Sitten voi ponnistaa eteenpäin. Toinen asia sitten on tämä asuntotuotannon grynderi ja hyvävelimafia.

Vierailija

Hyvä Saku.
Monesti meillä on ennakkoluuloja ja leimoja.

Kuitenkin oma vaikutelma alueista, joissa asuu maahanmuuttajia, on parempi kuin kantasuomalaisten alueet.

Maahanmuuttaja-alueilla eletään siivosti ja toisia kunnioittaen.

On paljon kultuuriprojekteja kerhotaloilla, ja lapset liikkuvat jo pienestä bussilla harrastuksiin.

Kun on itse elänyt kaaoksessa ja pelossa, haluaa kunnioittaa toisten kotirauhaa ja ihmisyyttä.

Kalle Karjalasta

Vastaus Sakulle pitää aloittaa 1400-luvulta. Silloin Arabian niemimaalla vaikutti rosvopäällikkö, joka tutustui todennäköisesti huhupuheiden perusteella juutalais-kristillisen mytologiaan, ja sepitti niiden perusteella oman versionsa. Hänen seuraajansa kävivät valloitussotaa koko muuta maailmaa vastaan, kunnes alkoivat häviämään taistelunsa.

Osa ei ole vieläkään luopunut "pyhästä sodasta", ja lapsenraiskaajat juoksentelevat vieläkin Suomen kaduilla. Minulle Saku on lähinnä "uussuomettunut".

Satunnainen sellainen

Olen lukenut suurimman osan Sakarin kirjoittamista pakinoista. Paljon asiaa ja on helppo olla samaa mieltä. Itse blogistista en kyllä tykkää. Hän on tyly ja epäystävällinen. Jos haluaa osallistua keskusteluun, pitää olla samaa mieltä.

Lauriina L. ,Imatra

uuniin tuo paskapoika kirjoitti:
Kasa paskaa tuo räkätappi on.

Kappas, saimmekin esimerkin juuri sellaisesta henkilöstä, jollaisia Saku tässä kirjoituksessa tarkoitti!

Ja todisteen siitä, että sellaisia (aina anonymiteetin turvin ja suojassa)  päätään somessa aukovia vihapuhujia on pilvin pimein ja aina joka paikassa vain tilaisuuttaan odottamassa .

Älykkäämmälle ihmiselle tosin tuollaisen solvauksen ilmiselvä  idiotismi ja älytön ristiriita aukeaa kyllä jo ihan siitä  (esim. nyt vaikka tämänkin törkykirjoittajan ) käyttämästään vertauksesta: räkä ja uloste kun nyt ovat luonnastaan aivan eri paikkojen, eli eri päiden  eritteitä, mutta  mene tiedä, saattaahan tuollaisen väitteen esittäjällä olla vaikka virtsarakko korvien välissä, joka siellä estää  ja tukkii kokonaan selkeän ajattelun ja asioiden luonteen havaitsemisen .

ps* )   (Tuohon hänen käyttämäänsä otsikkoon, sen sijaan....

.... voisi kyllä olla jopa nettipoliisillakin kiinnostusta puuttua (tai  pyynnöstä ehkä ainakin selvittää ja   ottaa talteen ) tuollaisen (selkeästi) laittoman uhkauksen lähettäjän ip-osoite...)

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat