Sylissä tuntee olevansa turvassa – 5 syytä, miksi kannattaa käpertyä syliin

Sylissä oleminen on ihmiselle alkuperäisin lohdutuksen ja rauhoittelun keino. Siksi sylittelyn pitäisi kuulua kaikille.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Hoivaajan kokemus

Vaimoni tunsi olonsa masentuneeksi ja pyysin hänet syliini hoivattavaksi. Kerroin että on ok olla väsynyt ja että kaikki on hyvin. Silittelin häntä hellästi ja kuuden minuutin kuluttua hän sanoi, että ei enää tunne sitä alakuloa mikä hänellä oli ollut. Olin iloinen, että kokeilin tätä juuri nyt. Tämä kyllä toimii.

Sari Terälä

Hei. Hienoa että osaat olla lähellä ja että olet kokenut läheisyyden antamisen/saamisen näin voimallisena. Hyväksyvässä läheisyydessä hyvää oloa tuovaa oksitosiinia alkaa erittyä jo alle puolessa minuutissa. Olo todella kohenee nopeasti. Jo koko vartalolla halaaminen (esim. paritanssiasento) saa aikaan oksitoniinin erittymisen.

Halihoito

Olen sairastanut reilun vuoden vaikeaa masennusta ja jossain vaiheessa huomasin että olin hirveässä kosketuksen puutteessa. Jos joku tuli halaamaan tervehtiessään en olisi halunnut päästää irti. Monesti ei tarvi puolisolle sanoa kuin "hp" niin hän kyselemättä ottaa juurikin kokovartalohalaukseen. Ja kyllä, mieli kevenee.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat