"Ensin pitää syödä kunnon ruoka" ja 8 muuta aikuisten keksimää sääntöä, joita lapset pitävät hölmöinä

Kysyimme lapsilta: Mitä aikuisten keksimää sääntöä ihmettelet? Näin he vastasivat.Lue koko juttu

Kommentit (12)

pentti

Btw. Tuo syö lautanen tyhjäksi toitotus ei ole hyvästä. Muksun näläntunne sensorit ei kehity kun käsky syödä tule ulkoa eikä omasta kehosta.

Ateriansavihaaja

Itse olen aina ollut hyvin pieni lapsi, ja silti ruokaa lapattiin ihan hulluja määriä, ja sitten pakotettiin istumaan pöydässä siihen asti, että lautanen tyhjä. Keksihän siinä nokkela muksu vetää ruokaa vessanpöntöstä alas kun vanhemmat kävivät tupakalla odotettuaan tunninkin että söisin. Kun ei vaan mahdu ja seuraava vaihtoehto on, että tulee oksennus! Ruokailuista muodostui minulle painajainen, ja aloin jo pienenä vihaamaan syömistä. Kun olin kavereilla kylässä, olin vain yksinkertaisesti kokonaan syömättä, ihan kuin olisi minilomalla ollut. Anoreksia kehittyi jo siinä 12-13 vuotiaana, tämä varmasti suurikin osasyy tämän syntymiselle. Nyt ollaan jo parinkympin paremmalla puolella, ja edelleen kärsin syömishäiriöistä, anoreksiaa, bulimiaa, ja BED kaikki sekaisin. 

Itse en koskaan pakottaisi lastani syömään väkisin. Minun mielestäni rinnastettavissa henkiseen pahoinpitelyyn.

Vierailija

Kyllä meidän lapset kyseenalaistavat aikuisten laatimia sääntöjä juurikin noin fiksusti. Monet naurut on saatu heidän kanssaan nauraa silloin ja vielä muistella viimepäivinäkin. Nimimerkki; ei niin tiukkapipoiset vanhemmat

Annuli62

Juu onhan tuohon liian ruoan lautaselle lappaamiseen syyllistytty. Ja nuutamaan muuhunkin mainittuun "kikkaan" Mutta sit keksin mielestäni hyvän jutun kysyin lapselta kuinka vanha olet... Kun hän vastas 5. No sitten sun pitää syödä 6 lusikallista muuten et jaksa kasvaa 6 vuotiaaksi. No kiristystähän tämäkin oli mutta söivät useimmiten sen sovitun ja monesti huomaamatta lautanen ihan tyhjäksi. Tietääkseni kenellekään ei jäänyt mitään ruokaa kohtaan inhoa. Nyt ovat jo aikuisia.

Trayate

Mistä sitä pahaa ruokaa tulee? Meillä ei ollut koskaan pahaa ruokaa kun olin pieni eikä minunkaan kodissani ole. Eli mistä oppivat tuon perusteettoman valittamisen..... Vai ostavatko ihmiset niin paljon valmisruokia. Eihän tuore ja itse alusta loppuun saakka tehty ruoka ole koskaan pahaa. Kuka tarjoaisi lapsillekaan muuta?

Litton

Just just kirjoitti:
Vaikuttaa aika keksityiltä nämä "lasten" sanomiset. Vaikka paikkansa pitäisivätkin...

Kyllä ne lapset vaan on yllättävän fiksuja.

Jostain kumman syystä suurin osa aikusista tuppaa kauheesti aliarvioimaan niitä.

äiti+mummo

Meillä syötiin aina lautanen tyhjäksi. Tietenkin annos pitää mitoittaa lapsen mukaan. Eikä jatkuvaa mutustelua aterioitten välillä.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat