Elokuvaohjaaja Selma Vilhusen isä kirjoitti vauvalleen 21 kirjettä ennen itsemurhaansa

Selma Vilhusen ohjaama elokuva Tyttö nimeltä Varpu kertoo isää etsivästä tytöstä. Selman lyhytelokuva Pitääkö mun kaikki hoitaa? valittiin 2014 Oscar-ehdokkaaksi ensimmäisenä suomalaisena lyhytelokuvana.

Elokuvaohjaaja Selma Vilhusen isä teki itsemurhan, kun Selma oli puolivuotias. Sitä ennen hän kirjoitti vauvalleen 21 kirjettä. Kirjeiden isä tuntuu tutulta.Lue koko juttu

Kommentit (2)

MarjuKaarinkristiina

Voi Selma! Muistatko, kun olit n.3-vuotiaana perhepäivähoidossa Kissanmaalla, siellä oli samanikäinen poika Kalle. Me asuttiin yläkerrassa ja olit Kallen kanssa esikoisen Markuksen ristiäisissäkin, äitisi oli vuorotyössä. Muistan niin hyvin pienen pellavapäisen Selman!
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

Hullun poika

Kiitos Varpu-elokuvasta. Mulle se elokuvan oikea isä ei ollut elokuvaa vaan ihan vaan mun jokapäiväistä todellisuutta. En ole koskaan nähnyt noin hyvin näyteltyä skitsofreenikkkoa. Pääsin ihan ensi lauseesta mukaan juttuun. Itse kuuntelin noita harhoja 30 vuotta. Valitattavasti mulle varmistui nyt, että veljeni kohdalla omena ei ole pudonnut kauas puusta. Ne kännykkä-vakoilut on ihan veljeni todellisutta. Siitäkin huolimatta eteenpäin mennään.

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat